אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

יעקב ברדוגו: "גנץ ואייזנקוט מפקיעים את הזכויות מהעם ורוצים לקחת את השלטון מהעם באמצעות הפיכה צבאית"

ברדוגו התייחס הבוקר (ד') לסרטון הרמטכ"ל, שהתריע מפני התפוררות הצבא ואמר כי "חבורת הגנרלים" גנץ ואייזנקוט הם האחראיים להתפוררות הצבא נוכח שתיקתם לתופעת הסרבנות.

הפרשן הפוליטי של גלי ישראל, יעקב ברדוגו, הגיב הבוקר (ד') בתוכנית "אבי רצון בבוקר" בגלי ישראל על הסרטון שפרסם הרמטכ"ל הרצי הלוי, בו התריע על כרסום יסודות צבא העם נוכח המחלוקת החריפה שפוקדת את החברה הישראלית. את הופעתו של הלוי הגדיר אתמול הגדיר ברדוגו "הקרנת חולשה פנימית וחיצונית".

"הסרטון שהוציא אתמול הרמטכ"ל הוא תוצאה ישירה של "חונטת הגנרלים". לאחר מכן, ראיתי את הגנרל גדי אייזנקוט, מופיע בטלוויזיה ומציע לשר הביטחון גלנט להתפטר. אתם מבינים? אותו גנרל שהוא חלק מחבורת האלופים שגרמה להדחה של גלנט מתפקיד הרמטכ"ל, הוא עכשיו קורא לו להתפטר, החבורה הזאת ממשיכה את ההפיכה הצבאית שלהם".

"היום פתחתי הבוקר בעיתונים וקראתי מאמר של גיורא איילד שפורסם הבוקר בידיעות אחרונות, לקרוא ולא להאמין", המשיך ברדוגו. "האנשים האלה לא מבינים דבר וחצי דבר בדמוקרטיה. הוא ביסס את הטיעונים שלו על איזה קורס שהוא לקח פעם או על וויקיפדיה ותיאר את הדמוקרטיה באמצעות טיעונים שמרגישים כמו טיעונים של ילד בכיתה א', שנתנו לו לעשות עבודה על דמוקרטיה. הוא טען שהדמוקרטיה היא זה שהציבור מפקיע מעצמו את הזכות ונותן לנבחרי הציבור שיחליטו בעבורו לצאת למלחמה. זה בנאדם שמבין דמוקרטיה? הרי הריבון של הכנסת זה העם. הציבור לא מפקיע מעצמו שום זכות, הציבור הוא הקובע".

גיורא איילנד - טור שעה בידיעות אחרונות - 26.07.23 - אגודת העיתונאים בתל אביב

בתוך כך, ברדוגו טען כי ההידרדרות צה"ל נובעת דווקא מאותם הגנרלים, שלא מוקיעים את הסרבנים ואף מעודדים אותם, כלשונו. "אנחנו יודעים שהידרדרות שמגיעה לצה"ל היא בגלל תופעת הסרבנות, שלא מוקעת על ידי האלופים גנץ ואייזנקוט, הם אפילו מעודדים אותה. לא רק שהם לא מבינים דמוקרטיה, הם רוצים לקחת את השלטון מהעם באמצעות הפיכה צבאית. הם מפקיעים את הזכות מהעם וחושבים שהם יודעים יותר טוב מהציבור, זו לא דמוקרטיה, גיורא איילן הוא רק הסימפטום של המערכת הזאת".

את השידור חתם רצון, שדיבר בגנותו של הרמטכ"ל לשעבר כוכבי ואמר: "אין אחד שיכול לספר על מבצע אחד רציני שאייזנקוט הוביל. אתם יודעים להגיד את זה על שרון, דדו, ואפילו דן חלוץ. אבל אייזנקוט? הוא הגיע למעמד הרמטכ"ל כמשקית ת"ש".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן