אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

"כל אחד יוכל להיות רזי ברקאי, גם בלי לעבור את ועדת האיתור של גלי צה"ל"

שר התקשורת שלמה קרעי הגיב היום (ד') לטענות על הרפורמה לשינוי המבנה התקשורתי: "הרפורמה שלי בתקשורת מוציאה את הידיים של הממשלה משוק התקשורת המסחרית"

שר התקשורת שלמה קרעי התראיין היום (ד') בגל"צ לתוכניתו של רינו צרור, בה הגיב לביקורת אודות הרפורמה לשינוי הזירה התקשורתית שהציג השבוע. בין השניים התפתח עימות, בו האשים צרור את השר בהפקרות התקשורת במסווה של חופש העיתונות.

הרפורמה שהציג שלשום (ב') כללה שינויים מרחיקי לכת במבנה התקשורת בישראל. קרעי, שהכריז כי מעתה שוק התקשורת יהיה חופשי מתמיד, הציג את עיקרי תזכיר החוק שיוביל לדברי השר להסרת חסמים רגולטורים ותקשורת חופשית ללא התערבות המדינה. עוד באותו הערב, הזכייניות "קשת", "רשת" ותאגיד השידור הציבורי יצאו בהודעה משותפת, בה האשימו את השר בריסוק התקשורת החופשית בישראל, כלשונם.

 

"כי "מי שיעודד אלימות או אנרכיה או הסתה, הציבור לא יצפה בו" 

"הרפורמה שלי בתקשורת מוציאה את הידיים של הממשלה משוק התקשורת המסחרי הפרטי", כך אמר קרעי בפתח דבריו. "לרגולטור החדש שיוקם, אין לו סמכויות להתערב בתוכן. בניגוד לרשות השנייה שמטילה עיצומים על גופי תקשורת וקובעת מה מותר ומה אסור. ובכל זאת קיבלנו את עמדת משרד המשפטים להרחיק את הרגולטור החדש מהשר ולייצר שתי ועדות איתור שונות. בניגוד לרשות השנייה שמורכבת מ-15 חברים שבוחר השר. הרשות השנייה מורכבת ממינוים פוליטיים גרידא".

צרור הביע את חששו, כי חוסר פיקוח עלול להוביל לזילות התוכן, שעלול לגרור לכאוס כלשונו. זאת לאחר שטען שהרגולטור החדש מייצר שליטה של הממשלה על שוק התקשורת.

"מקודם גרעת בי שאני הולך להתערב בתקשורת ואיך אמרו השופרות? שאני הולך לפגוע בחופש העיתונות. עכשיו אתה אומר לי, 'אתה לא מבקר וזה לא טוב כי אנשים יגידו מה שהם רוצים'".

בין השניים התפתח עימות, בו טען צרור כי השר מסלף את דבריו ואמר: "אתה לוקח כל מילה והופך אותה לעולם ומלואו, במערכת התקשורת יש גוף שעניינו לבוא ולבקר את שידורי החדשות, לשדר בזמן מוגבל של חדשות ולשמור על המידה". קרעי הגיב ואמר שמבחינתו, רק הציבור יכול להחליט מהי מידה טובה, "כך נראית עיתונות חופשית".

"כל אחד יוכל להיות רזי ברקאי, גם בלי לעבור את ועדת האיתור של גלי צהל כל אחד יוכל להקים ערוץ חדשות וגם ערוצי רדיו בפריסה ארצית. ויש חופש שוק חופשי ותחרותי", הוסיף השר.

"השר, אתה מציג הפקרות, אתה לא מציג חופש". האשים צרור את קרעי, שטען כי באותו האופן שהעיתונות הכתובה מתפקדת בצורה נאותה ללא רגולציה, כך גם ערוצי החדשות יעבדו באותו האופן. בנוסף, אמר קרעי כי "מי שיעודד אלימות או אנרכיה או הסתה, הציבור לא יצפה בו".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן