אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

לבקשת השר: שב"ס הוסיף את ערוץ 14 לרשימת הערוצים שהאסירים הפליליים רשאים לצפות בהם "ובתמורה" הסיר מהרשימה ערוץ ספורט פופולרי

בשל תלונות אסירים: לשכת השר בן גביר, הודיעה כי ערוץ הספורט יוחזר לחבילת הערוצים
לבקשת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: שירות בתי הסוהר נאות להוסיף את ערוץ 14 לרשימת ערוצי הטלוויזיה שהאסירים הפליליים רשאים לצפות בהם, אולם הוא אפשר זאת על חשבון ערוץ ספורט הנחשב לפופולרי במיוחד בקרב כלואים רבים. מדובר ב"חבילת ערוצים" המיועדת בעבור אסירים פליליים בלבד, שכן בתאיהם של אסירים ביטחוניים לא מותקנים מכשירי טלוויזיה. שירות בתי הסוהר אישר את הפרטים  לפניית "הארץ".
השינוי ברשימת הערוצים הזמינים לצפייה, מתאפשר בזכות נוהל שאינו חשוף לציבור ודבר קיומו נודע ברבים רק בשל תלונותיהם של אסירים פליליים, בדבר הוצאת ערוץ הספורט הפופולרי בעיניהם לטובת ערוץ 14, שלא היה קיים קודם לכן בחבילת הערוצים שהאסירים רשאים לצפות בהם. הנהלת שב"ס לא מסרה על כך הודעה מראש לאסירים או לכל גורם אחר.
עד כה, האסירים היו זכאים ל-10 ערוצי טלוויזיה על פי בחירת שב"ס: כאן 11, 12, 13, שני ערוצי סרטים (יס ישראלי ויס אקשן), שני ערוצי ספורט, ערוץ 9 המשדר בשפה הרוסית, ערוץ מוסיקה ושני ערוצים בשפה הערבית. עתה שונה הנוהל כך שבנוסף לערוצי החדשות 11.12 ו-13 יעמוד גם ערוץ 14, אך הדבר ייעשה על חשבון אחד מערוצי הספורט. בעבר עתרו אסירים לבתי המשפט נגד תמהיל הערוצים וחלקם דרשו גישה גם לערוצים אחרים, כגון ערוץ הטבע, אך עתירותיהם נידחו.
הפטריוטים (צילום מסך) - אגודת העיתונאים בתל אביב
הפטריוטים | צילום: ערוץ 14
 עדכון סמוי מטעמים מודיעיניים
בשב"ס אמרו היום כי "השינוי בחבילת הערוצים נובע מ"עדכון של נוהלי הארגון המיושם בימים אלה בבתי הסוהר, עדכון שאינו חשוף לציבור מטעמים מודיעיניים". אולם בהמשך, כשלשכתו של  השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נשאלה על ידי כתבים מדוע נעשה השינוי על חשבון אחד הערוצים החביבים על האסירים, נמסרה תשובה ולפיה "השר בן גביר גאה שעל פי מדיניותו ובביצוע ממלא מקום נציב שב"ס קובי יעקובי, האסירים הפליליים בבתי הכלא זוכים לפלורליזם מחשבתי ומגוון דיעות באמצעות שידורי הטלוויזיה".
עוד מסרה לשכת השר כי: "ערוץ 14 הוא ערוץ חדשות חשוב המביא תכנים חשובים, שעד כה הוחרם באופן תמוה ובלתי חוקי. השר בן גביר גאה שבשמרת שלו מסירים את הצנזורה הפוליטית מהאסירים בישראל ומאפשרים לאסירים הפליליים (לביטחוניים אין טלוויזיה), לצפות בכל אשר יחפוץ ליבם. יודגש כי עד כה, היו פתוחים לצפיית האסירים כל ערוצי החדשות (11, 12, 13) למעט ערוץ 14, וכעת הוסר החרם מעל ערוץ זה". בלשכה ציינו כי ערוץ זה נוסף לסל הצפייה ולא בא להחליף אף ערוץ אחר ובתוך כך, ככל שערוץ מסוים הוסר מסל הצפייה, ממלא מקום נציב שב"ס, הנחה שהוא יוחזר לאלתר לרווחת האסירים".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן