אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

לראשונה מאז הקמתו: נחתם הסכם קיבוצי בין הנהלת תאגיד השידור הישראלי לעובדים

לאחר משא ומתן אינטנסיבי והכרזת סכסוך עבודה, נחתם הסכם עבודה קיבוצי רחב המעגן את זכויות העובדים, משפר את שכרם ואת משמרות העבודה. התאגיד: "ההסכם יחזק את היציבות התעסוקתית בארגון"

לאחר שש שנים של מו"מ, נחתם אמש (א') הסכם עבודה קיבוצי רחב בין הנהלת כאן 11 לעובדים, לראשונה מאז הקמת תאגיד השידור הישראלי (הציבורי). על ההסכם חתמו ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל, ארגון עובדי התקשורת ועד עובדי התאגיד.

ההסכם הקיבוצי שנחתם יהיה תקף עד סוף שנת 2026, הוא יעגן את זכויות העובדים, וישפר את תנאי עבודתם: עובדי התאגיד יקבלו תוספות שכר של 9% במהלך 3 השנים הבאות (מתוכן 4% רוחבי מינואר 2024), תקן יום העבודה יקוצר ל-8.5 שעות, תקופת שיפור של 60 יום לפני פיטורי אי התאמה, תוספת עבודה במשמרות ו מענק חתימה על סך כ-7,500 ₪ לעובדים בעלי ותק גבוה.

אולפני כאן 11 - מתוך וויקיפדיה - אגודת העיתונאים בתל אביב
אולפני כאן 11 בירושלים – מתוך וויקיפדיה

בחודש יוני הוכרז סכסוך עבודה לאחר שהמו"מ הופסק בשל סירוב הנהלת התאגיד לחתום על הסכם קיבוצי הוגן, כך טענו בנציגות העובדים.

מהתאגיד נמסר כי "ההסכם יחזק את היציבות התעסוקתית בארגון, יאפשר לעובדים תקופות שיפור לפני פיטורי אי-התאמה, ייתן עדיפות לעובדי התאגיד במכרזים ועוד – תוך הקפדה מלאה על המשך העצמאות הניהולית של הנהלת התאגיד ועל חוסנו הכלכלי".

גולן יוכפז, מנכ"ל תאגיד השידור הישראלי: "עובדי ועובדות התאגיד הם לב לבו של הארגון שלנו, וסוד הצלחתו. עם כניסתי לתפקיד, הבטחתי לעשות כל מאמץ, כדי שבתוך כשנה יושלם ההסכם המורכב הזה, ויאפשר לעובדים ולהנהלה לעסוק רק בדבר אחד – עבודת השידור הציבורי. אני שמח שעשינו את זה. אני מבקש להודות לאלירן ולאלי – שהיו פרטנרים לא פשוטים למו"מ, אבל הגונים ובעיקר כאלה שהעובדים והתאגיד בראש מעיניהם, לגיתית שניהלה בצורה מרשימה את התהליך, ליו"ר, גיל עומר ולחבריי וחברות המועצה, לחברי הנהלת התאגיד ובראשם לאודליה, לאנשי האוצר, ובעיקר – לעובדות ועובדי התאגיד. המסמך הזה הוא בראש ובראשונה עבורכם".

להסכם המלא:

https://bit.ly/4agffwy

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן