אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

מגל נגד לוינסון: "נתניהו יהודי גדול ואתה יהודי קטן"

העיתונאי ינון מגל תקף היום (ה') את חיים לוינסון בתוכניתם בתחנת הרדיו 103FM. בוויכוח שהתפתח בין הנשיים אודות היהדות, הטיח בלוינסון ביקורת אחרי שזה שאל את מגל אודות דרכי היהדות של ראש הממשלה: הרי ראש הממשלה שלך, שאתה כל כך אוהב, התחתן עם גויה. עשה אחרי זה איזה גיור קונסרבטיבי, שהרי לא מוכר פה בישראל, אחרי זה הוא נאף בשלושת נשותיו", אמר לוינסון. "למה אתה לא צועק כל הזמן: 'נתניהו, במה אתה יהודי'? שאתה שכבת בהצעה עם רות בר במה אתה יהודי שאתה נואף באשתך? למה זה אתה אף פעם לא מוציאה במה אתה יהודי שיושב במסעדה בברזיל בחוף ואוכל שרימפס, במה אתה יהודי? למה שאתה, מראיין אותו אתה לא צועק עליו, במה אתה יהודי? אתה שומר שבת, במה אתה יהודי, אתה מניח תפילין כל היום, במה אתה יהודי? למה אתה לא שואל אותו"?

מגל לא נותר חייב והימר להגיב: "נתניהו הוא יהודי גדול, והוא שומר על עם ישראל, הוא מבין את החשיבות של היהדות ושל לומדי התורה ישראל והוא עוזר להם מתקצב אותם.  כן ושומר על שומר עליהם ועל היהדות. בניגוד אליך, שאתה שונא את היהדות וכל היום פוגע ומוצא חסרונות ביהדות. זה ההבדל, בגלל זה הוא יהודי גדול ואתה יהודי קטן".

מוקדם יותר בתוכנית, התייחס לוינסון לציוץ של כתב חדשות 13, מאיר מרציאנו, בו כתב כי הוקף במהלך סיקור הפגנות על ידי מפגין המתנגד לרפורמה המשפטית, כשחשב שהוא כתב 14 מאחר וחבש כיפה: "זה דבר מכוער מאוד ואני מצטער שאנשים עם כיפה מזוהים כשלוחות של הימין הפונדמנטליסטי מבית מדרשו של בן גביר וסמוטריץ'. זה מה שאתם רצים לעשות ליהדות – שכל מי שיהודי, חייב להיות לאומני וקיצוני. אתם רוצים לקחת את הזהות הדתית ולהפוך אותה ללאומנית. זה לא ככה, יש גם אנשים אחרים, לא צריך להתנהג אליהם באופן הזה".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן