אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

מועצת העיתונות והתקשורת החליטה לעודד ולתמוך בתביעות אישיות שיגישו עיתונאים נגד שוטרים

עוד החליטה המועצה להצטרף כידידת בית המשפט בעתירות נגד מינויו של השופט בדימוס דרורי לעמוד בראש ועדת האיתור לחברי מועצת תאגיד השידור וכן מינויה של ח"כ לשעבר יוליה שמלוב ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13

מועצת העיתונות והתקשורת החליטה היום בישיבתה, לעודד ולתמוך בתביעות אישיות שיגישו עיתונאים שנפגעו מאלימות משטרתית בלתי מוצדקת. בצד זאת המועצה תפעל להגשת תלונות במח"ש ותעמוד על בירורן עד תום ובמידת הצורך, ככל שתלונות תמוסמסנה על ידי מח"ש, המועצה תתעקש ותגיש ערר בשל דחיית התלונה. ההחלטה החריגה התקבלה בשל ריבוי המקרים בהם הותקפו עיתונאים בידי שוטרים ולא העובדה כי דיונים וסיכומים שהושגו בין המועצה, ארגוני העיתונאים, המשטרה והפרקליטות לא חילחלו לרמת השטח. הלכה למעשה המועצה תעמיד לרשות העיתונאים שנפגעו, סיוע וליווי משפטי ככל שידרש וככל שאלה יהיו מעוניינים לתבוע את המשטרה והשוטר הפועג בתביעה אזרחית שבצידה דרישה לפיצוי כספי בגין הפגיעה.

כמו כן, הוחלט בישיבה כי תיבדק הקמת "קו אדום" לפניות חרום של אנשי תקשורת המבקשים את סיוע המועצה לאחר שנפגעו בעת סיקור אירועים ועוכבו או הוכו או על ידי אנשי משטרה.

נשיא המועצה, פרופ' חנן מלצר, המשנה בדימוס לנשיאת בית המשפט העליון הוסיף כי: "ביצענו עד כה צעדי בלימה מוצלחים ליוזמות חקיקה שתכליתן פגיעה בתקשורת החופשית ובחופש העיתונות בישראל. הצעות שהועלו על ידי שר התקשורת, שלמה קרעי והיו גם שיחות עם מפכ"ל המשטרה כדי למנוע פגיעה בעיתונאים בשטח.

 

ידידי בית המשפט

עוד החליטה המועצה להצטרף כ"ידידי בית המשפט" בעתירות שהוגשו לבג"צ נגד החלטתו של שר התקשורת שלמה קרעי, למנות את השופט בדימוס, משה דרורי לראש ועדת האיתור לחברי מועצת תאגיד השידור הישראלי וכן בעתירה שהוגשה נגד מינויה של חברת הכנסת לשעבר יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חדשות 13.

 

ועוד בגזרת המאבק בחדשות 13, הפרשן הכלכלי ומראשי ועד העיתונאים בחברה כתב ברשת החברתית X: כישלון נוסף של המנכ״לית בעיני עצמה, יוליה שמאלוב, לשבור את החזית האחידה של עובדי חדשות 13: ניסתה לגייס לצדה את רכזת הכתבים המוערכת טל זרביב, המשמשת גם דוברת מקצועית של החברה, אלא שזו סירבה להתלכלך ולדברר את המינוי הפוליטי המופרך. בצר לה, פנתה יש״ב לאשת יח״צ בעלות נוספת, בזמן שהחברה עצמה טוענת שנדרש דווקא קיצוץ בהוצאות. סה״כ הגיוני. מובן שמינוי דוברת תחת טל, אף מבלי למסור לה הודעה על כך, הוא שפל חדש של רשלנות ניהולית ופגיעה חד צדדית אסורה בה – על כך שיגר כבר ועד העובדים מכתב התראה לחברת החדשות, ובהתאם לתשובתה נשקול את צעדינו. למען הסר ספק, ולטובת עמיתינו המסקרים את תחום התקשורת: יש להדגיש שטלפון מלבנת ניזרי הוא בשם הפוליטיקאית יש״ב, ולא בשם חדשות 13. כשהטירוף הזה ייגמר, הציבור יזכור באיזה צד של ההיסטוריה התמקם כל בעל תפקיד.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן