אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

מועצת העיתונות: "חקירה פלילית נגד עיתונאים תיערך רק באישור היועצת המשפטית לממשלה"

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל מגנה את התנהלות המשטרה ודורשת כי חקירות או בדיקות נגד עיתונאים יערכו רק אחרי אישור היועצת המשפטית

מועצת העיתונות והתקשורת בישראל מזהירה מפני חקירות פליליות נגד עיתונאים העושים את מלאכתם – על רקע הבאת הקלטה מדיון בהשתתפות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובכירים במשטרה.
הדבר נעשה לאחר פניית קצין הכנסת בתלונה נגד כתב הכנסת של אתר "כיפה" עמיאל ירחי שפרסם כמה מילים מוקלטות מדיון בכנסת בו תקף בן גביר את המשטרה באשר להיערכות לרמדאן.

המועצה תובעת כי ענין שכזה – בין אם הוא מכונה חקירה או בדיקה – יטופל ע״י דרג בכיר ביותר במשטרה ויחייב קבלת המלצה לפתוח בבדיקה או בחקירה – באישור של היועצת המשפטית לממשלה.
המועצה תובעת אישור היועץ המשפטי לממשלה – גם בדרג הבכיר ביותר במשטרה כולל נימוק לכל פתיחת חקירה שכזאת- גם אם מכנים אותה "בדיקה" -אם וכאשר תתנהל.
העיתונאי עמיאל ירחי עוכב אתמול על ידי משטרת ישראל לבירור לאחר שבלשכת השר איתמר בן גביר טענו כי פרסם הקלטות סתר אסורות. במשטרה מיהרו להגיב כי מדובר בבדיקה בלבד וכי הבדיקה החלה בעקבות תלונה שהוגשה על ידי קצין הכנסת ומטבע הדברים יש לבדוק ולשוב לפרקליטות עם תשובות. במשטרה הדגישו כי כל פרסום לגבי חקירה הוא שגוי לחלוטין.
בתא כתבי הכנסת הגיבו למקרה: "מחזקים את חברינו לתא, עמיאל ירחי מאתר כיפה שכפי שפורסם הבוקר נפתחה חקירה משטרתית נגדו בשל הקלטה שפירסם. תפקידנו להילחם על חופש העיתונות ולא ניתן יד לסתימת הפיות של המשטרה והשר העומד בראשה"

צילום: לע"מ

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן