אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

מקדונלד'ס ישראל תפצה את עיתונאית חדשות 12 בעשרות אלפי שקלים

שופט בית משפט השלום בתל אביב פסק היום (א') כי רשת המזון המהיר עשתה שימוש פסול בשמה של כתבת הצרכנות מעין פרתי והטיל על הנתבעת פיצוי כספי על סך 40,000 ₪. השופט רון גולדשטיין: "מקדונלד'ס בחרה 'לכפות' את שמה לתוך הודעה פרסומית ובכך הפקיעה ממנה את הזכות להחליט איך להשתמש בשמה"

מקדונלד'ס ישראל תפצה את כתבת חדשות 12 מעין פרתי בכ- 40,000 ש"ח בשל שימוש שלא כדין בשמה במודעת פרסומת לגלידה "פארטי". בנוסף, בית המשפט הטיל על רשת המזון תשלום הוצאות משפט בסך 10,000 ₪.

התביעה הוגשה על ידי כתבת הצרכנות בפברואר 2022, לאחר שמקדונלד'ס ישראל השיקה מוצר חדש בשם "PARTY פיצוץ", אותו פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה תחת הכותרת: "מכירים אחת מעיין? פארטי – פיצוץ משפחתית".

מעין פרתי | צילום: חדשות 12 

בכתב התביעה שהוגש באמצעות עורך הדין אסף שרעף, נטען כי מקדונלד'ס השתמשו בשמה של העיתונאית ללא ידיעתה או רשותה ותוך הסתמכות על המוניטין שלה כעיתונאית אובייקטיבית, המסקרת את יוקר המחיה בישראל.

שופט בית משפט השלום רון גולדשטיין קבע גם כי מקדונלד'ס הפרה את חוק הגנת הפרטיות ובהכרעת הדין כתב: "אכן, צמד המילים 'מעין פרתי' אינו מופיע כפשוטו בפרסום הראשון, אלא המילה 'מעין' ולצידה (לאחר סימונים שונים) המילים Party ו-'פארטי', אולם ברור הוא כי הנתבעת השתמשה גם השתמשה – באופן זה – בשמה של התובעת לצורך הפרסום. גם אם מדובר היה ב'חידוד לשוני' – כגרסת הנתבעת – אין בכך כדי לשלול את המסקנה העובדתית כי שימוש בשמה של התובעת – היה גם היה", אמר.

עוד קבע השופט גולדשטיין כי "מקדונלד'ס בחרה 'לכפות' את שמה של פרתי לתוך הודעה פרסומית מטעמה ובכך הפקיעה ממנה את הזכות להחליט איך להשתמש בשמה". גיא סודרי, סמנכ"ל חדשות 12, העיד כי חל איסור על עיתונאי החברה לקבל כסף מגורמים מסחריים מלבד קבלת תגמול בעבור הרצאות.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן