אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

נציב תלונות הציבור קבע כי דבריו של חיים הכט אינם הסתה

איש התקשורת חיים הכט העביר ביקורת חריפה נגד הכספיים הקואליציוניים שהובטחו לחרדים. בעקבות דבריו שעוררו סערה הוגשה תלונה לרשות השנייה שהודיעה כי דבריו של הכט אינם דברי הסתה אלא ביקורת לגופם של דברים ולא כהכללה.

בתוכנית "מדברים ברדיו" ברדיו קול רגע" בשבוע שעבר שידר איש התקשורת חיים הכט מונולוג ביקורתי חריף נגד הכספיים הקואליציוניים שהובטחו לחרדים.
בעקבות דבריו שעוררו סערה הוגשה תלונה לרשות השנייה.

נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, בדק את התלונה וקבע כי: “מהאזנה לתוכן מצאנו כי הדברים שנאמרו הם דברי ביקורת לגופם של דברים ולא כהכללה. הדברים הביקורתיים נאמרו מפי השדרן ערב הצבעה על תקציב המדינה וכהמשך ישיר לפרסומים על אודות חלוקת הכספים הקואליציוניים, השדרן ביקר את אופן חלוקתם ופיזורם". רגב ציין כי "לא מצאנו כי מדובר בהתבטאויות גזעניות ומסיתות המפרות את כללי הרשות כדברי הפונה”.
יחד עם זאת, הדגיש רגב כי אומנם הדברים לא היו ראויים והיה מקום להביע אותם בצורה אחרת, אך החליט שלא לקנוס את הערוץ. בדבריו נכתב: הדברים נאמרו במסגרת חופש הביטוי ועסקו בביקורת לגיטימית כנגד התקציב, אני סבור כי היה מקום להביע את הדברים בדרך אחרת ולא בדרך מעוררת אי הנוחות בה הוצגו הדברים”.

מתוך המונולוג של הכט: “180,000 אברכים לומדים תורה בכוללים, משתמטים משירות וגוזלים מיליוני שקלים מהמחלקות הפנימיות בבתי החולים”. “די אתם שם בחב”ד, די עם הפוזות החלולות של יהדות רחומה. אתם רוצים להפגין יהדות אמיתית? בואו ועשו שירות במחלקה הפנימית, תסעדו חולות תנקו שירותים, תסייעו לאחיות. די עם הפוזות והשקרים”.
ברשות השניה הודיעו כי דבריו של הכט אינם דברי הסתה אלא ביקורת לגופם של דברים ולא כהכללה.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן