אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

עוד מכה לערוץ 13: צבי יחזקאלי עוזב לטובת ערוץ i24news החדש

עוד עזיבה של עיתונאי מרכזי בערוץ 13: צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של הערוץ ב-22 השנים האחרונות, יעבור לערוץ החדש i24news, שיעלה לאוויר בקרוב, שם ישמש כפרשן בכיר ומגיש של אחת מהתוכנית המרכזיות.

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 ב-22 השנים האחרונות, צבי יחזקאלי – יעבור לערוץ החדש i24news, שיעלה לאוויר בקרוב. הוא ישמש בערוץ כפרשן בכיר ומגיש של אחת התוכנית המרכזיות. יחזקאלי (54), המתמחה בניתוח תהליכים בחברה הפלסטינית והמאמינים בדת האיסלאם בארץ ובעולם, יצר בערוץ 13 סדרות דוקומנטריות שעוררו הדים רבים, ביניהם "אללה איסלם", "איום דאעש", בזהות בדויה" ועוד. הוא נחשב לאחד העיתונאים המרכזיים והבולטים בחדשות 13 ועל כן זהו אחד המעברים המשמעותיים מקרב עיתונאי חדשות 13 לערוץ i24news.

בהודעה שפרסם היום כתב: "אחרי יותר משני עשורים בערוץ 13 (ובערוץ 10 שקדם לו) החלטתי לצאת בע"ה לשליחות חדשה. הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי. אני מצטרף לערוץ החדשות החדש i24news, שיעלה בקרוב לאוויר. אני מודה לכל המנהלים, החברים והעובדים שעבדתי איתם כתף אל כתף, מעריך ומאחל הצלחה לכולם, וניצחון לעם ישראל".
ניהול שנוי במחלוקת
 יחזקאלי אינו מראשוני העוזבים את ערוץ 13, אולם פרישתו של עיתונאי בולט וותיק מסוגו היא מכה קשה לערוץ ולחדשות 13 המצויים תחת תוכנית קיצוצים. עזיבתו של יחזקאלי היא גם מכה קשה למנכ"ל חברת החדשות אור צלקובניק, שדרך הניהול שלו מעוררת ביקורת, בעיקר בקרב העיתונאים הוותיקים.
ערוץ i24news בעברית, בניהולו של פרנק מלול ובבעלותו של איש העסקים הישראלי-צרפתי פטריק דרהי, הוא חלק מרשת ערוצי חדשות בינלאומיים המשדרים באנגלית, צרפתית וערבית (וכאמור, בקרוב גם בעברית). הערוץ החדש ישדר חדשות ואקטואליה 24 שעות ביממה במשך כל ימות השבוע. הערוץ יהיה זמין בחינם לכל ספקיות ה-OTT (שידורי טלוויזיה אינטרנטיים) והדיגיטל בישראל.
בין העיתונאים שהערוץ החדש הצליח לגייס עד כה, נמנים מירי מיכאלי שתגיש את המהדורה המרכזית, אורן וייגנפלד שיגיש את מהדורת מוצ"ש, נדב אלימלך (כתב פוליטי), לי עייש (כתבת משטרה ופלילים), ניב גלבוע, דור כהן (כתב צבאי), חגי גולן, לשעבר עורכו הראשי של "גלובס" (פרשן כלכלי) וד"ר יונתן ווגמן (פרשן בריאות).
צבי יחזקאלי | צילום חדשות 13
"קול חשוב ומשמעותי"
מנכ"ל i24news, פרנק מלול אמר היום כי "צבי יחזקאלי הוא קול חשוב ומשמעותי בתקשורת הישראלית. הוא יתרום רבות למגוון הקולות ב-i24news ויעשיר את התכנים שנציע לצופינו, הודות ליכולתו להפוך ידע, תחקיר ופרשנות לתוצר טלוויזיוני מרתק".
אור צלקובניק, מנכ"ל ערוץ 13, הודה היום ליחזקאלי על תרומתו לחדשות 13. "הסיקור שלו את העולם הערבי, הפרויקטים שהוביל ונוכחותו על המרקע במהלך שנות עבודתו – וביתר שאת בחודשי המלחמה האחרונה – יחסרו לצופינו ואף לי אישית. אני מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".
 דוד ורטהיים, עורך "וואלה! ברנז'ה", כתב בחשבונו ברשת X: "צבי יחזקאלי כבר שנים מתכנן לעזוב את חדשות 13, אבל אף מנכ״ל לא ״שחרר״ אותו ונתן לו ללכת. לא יוכפז, לא אבירם אלעד ואפילו לא טויטו, כשניהל את החברה. עד הרגע. זה אומר לא מעט על המשבר הניהולי בחברה".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן