אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

על סדר היום: ניתוח שערי עיתוני יום א'

הארץ מדגישה את נחישות אנשי המילואים, ידיעות מתריעה על סכנת הסרבנות וישראל היום ממרכזת את בריאותו של ראש הממשלה. סקירת עיתוני יום א' - 16.07

"מארגני המחאה מקדמים שביתה לקראת ההצבעה על ביטול הסבירות", נכתב הבוקר (ראשון) בכותרת הראשית של עיתון "הארץ". בהמשך, סיקרו הכתבים נעה שפיגל ובר פלג את האירועים העתידיים להתקיים השבוע הן מבחינת החקיקה והן מבחינת המחאה. "פעולות המחאה צפויות להתמקד ברה"מ ובשר הביטחון". תחת הידיעה הראשית פורסמה כותרת ממאמרו של עמוס הראל: "אנשי המילואים נראים נחושים, וספק אם נתניהו וגלנט מבינים את חומרת המשבר". מאמר דעה המתאר את אירועי סוף השבוע, אך ממרכז את נחישותם של אנשי המילואים להפעלת הלחץ על הממשלה לעצור את החקיקה.

ב"ידיעות אחרונות" קישרו בין האירועים הדרמטיים המעסיקים את ישראל תחת הכותרת "החקיקה מתקדמת – הסרבנות מתרחבת". הוצגו שני מאמרי מערכת: יוסי יהושוע, שקישר בין הסרבנות ההולכת וגדלה לעובדה שחיזבאללה בוחן את סבלנותה של ישראל בחסות איראן. מאמרו של בן דרור ימני מחזק את דעתו של יהושוע תוך שהוא מכנה את תופעת הסרבנות כ"גול עצמי".

ידיעות וישראל היום - 16.07 - אגודת העיתונאים בתל אביב

המצב הפוליטי בישראל לא זכה להתייחסות הבוקר בשער של "ישראל היום". שתי הכותרות הבולטות היו "ראש הממשלה תחת השגחה" ודיווח חדשותי על התחממות הגזרה בלבנון. בעוד שידיעות אחרונות משקפים את הסכנה שבין אי התנדבות חיילי מילואים לתעוזתו של מזכ"ל החזבאללה חסן נסראללה, הארץ מדגישה את נחישותם של חיילי המילואים. ישראל היום כאמור, לא אזכרו הבוקר את הנושא.

הארץ - 16.07 - אגודת העיתונאים בתל אביב

מצאתם טעות בכתבה?

כתבות נוספות

דילוג לתוכן