אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

אמל אסעד בתגובה חריפה לטור דעה של קלמן ליבסקינד: "דברי שקר וזדון. עליך להתנצל"

אסעד, תקף את מאמרו של ליבסקינד שפורסם בסוף השבוע ודרש ממנו להתנצל על דבריו, שהכלילו עדה שלמה כלשונו

בן העדה הדרוזית ותת אלוף במילואים אמל אסעד הגיב הבוקר (ראשון) בחריפות על טורו של קלמן ליבסקינד ב"מעריב" בסוף השבוע האחרון. בטורו טען כי המדינה מפגינה חולשה בלתי מובנת ועושה כל שביכולתה כדי לא להרגיז את בני העדה. "מעולם לא נתקלתי בכמויות גדולות יותר של רעל ורפש המוטחים בקבוצת אזרחים במדינה, קבוצה שתרומתה לביטחונה ולשגשוגה של ישראל אינה מוטלת בספק", כותב אסעד.

עוד הוסיף ליבסקינד, כי אין מדובר בהתנהגות אלימה של עבריינים יחידים – אלא בדפוסי פעולה של עדה שלמה, או לפחות של קבוצה גדולה בקרב הדרוזים, המקבלת גיבוי סמוי או גלוי מידי הנהגתה. הוא מצביע על ניסיון לינץ' בשני פקחים של רשות הטבע והגנים שבאו לישוב בית ג'אן כדי למנוע בינוי בשטח של שמורת הטבע במירון. הלינץ' נמנע, לפי הכותב, רק הודות לכך שהשניים הסתתרו בין השיחים ומסוק שהגיע כדי לקחתם במהירות מהמקום.

מצאתם טעות בכתבה?

טענותיו של ליבסקינד קוממו את אסעד. במאמר תגובה ב"מעריב" שכותרתו "מדינה שמכבדת את אזרחיה צריכה לדאוג לכולם", הוא כינה את הטקסט של ליבסקינד "שקרי וזדוני מאין כמוהו". לדבריו, העדה הדרוזית היא המסורה, התרבותית ושומרת החוק ביותר בישראל. "היא מגינה על הטבע, לא מחריבה כל גבעה בחסות חוק זה או אחר ומעולם לא שרפה משפחה בעודה בחיים".

עוד טוען אסעד כי העדה הדרוזית היא חלומו הרטוב של כל לאום וכל מדינה, ולא רק בגלל השירות הצבאי. "העדה הזו מעולם לא פגעה בחפים מפשע, מעולם לא השתלטה ולא פגעה בנכסי מדינה. העדה אירחה את נפגעי מירון לאחר האסון. כמה שנים לאחר מכן קיבלנו את התגמול בדמות הלינץ' שביצעה חבורה של יהודים במאבטח דרוזי, משום שדיבר ערבית.

אסעד מסכם כי "מדינה נאורה אמרה לדאוג גם לחלשים ולמיעוטים (…) מציע לך ללמוד קצת היסטוריה, על יהודים, על הדרוזים על הברית שביניהם ולהתנצל".   

דילוג לתוכן