אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

ערוץ החדשות החדש i24NEWS יעלה לאוויר ביום ראשון; עוד כתב ותיק מצטרף

הערוץ יהיה זמין לצפייה בחינם בחבילות הבסיס; מנהל הערוץ בעברית יהיה ישראל טויטו, לשעבר מנכ"ל חדשות 13
ערוץ החדשות בעברית i24NEWS יחל ביום ראשון הקרוב את שידוריו באופן רשמי, מאולפני החברה שבנמל יפו. מהדורת החדשות המרכזית בשעה 20.00 תפתח את שידורי הערוץ החדש ומרגע זה הוא יחל לשדר ברציפות 24/7 כולל שבתות וחגים. עד כה שידר i24NEWS בשפות אנגלית, צרפתית וערבית. גם השידורים בערוצים אלה מצולמים באולפן שבנמל יפו.  
 
הערוץ גייס לשורותיו שורה של עיתונאים מערוצים אחרים, בהם הפרשן לענייני ערבים צבי יחזקאלי, אורי קואל (שיהיה מגיש חדשות), מירי מיכאלי, אורן וייגנפלד, נווה דרומי, יוסי יהושוע (שימשיך לכתוב גם ב"ידיעות אחרונות"), אלירז שדה, ניב גלבוע ואחרים. גויסו גם אנשי ניהול, בהם ישראל טויטו, לשעבר מנכ"ל חדשות 13 שימש מנכ"ל הערוץ החדש ואמנון ברקאי לשעבר סמנכ"ל ההפקה של חדשות 13 עוד מתקופתה כחדשות 10, שמונה לראש מערך ההפקה לכל ארבעת ערוצי i24NEWS בשפות השונות.
 
רביד יסקר את הבחירות בארה"ב
 
הבוקר (ה') נמסר על רכש נוסף: מנחה האירוויזיון לשעבר יגאל רביד, המתגורר בלוס אנג'לס וישמש כתב i24NEWS בארה"ב. רביד יסקר בין היתר את הבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב וישדר מוועידותיהן של שתי המפלגות הגדולות והמובילות; הדמוקרטית והרפובליקנית. בנוסף להנחיית האירוויזיון ב-1999, רביד מילא שורה של תפקידים ברשות השידור, בערוץ 1 וערוץ 2. במשך קרוב לעשור הגיש את תוכנית האירוח ההיסטורית; "כך היה".
 
לקוחות חברות הכבלים והלווין וכן לקוחות החברות לאספקת שידורים המופצים באמצעות מזרימי וידאו באמצעות רשת האינטרנט, יוכלו לצפות בשידורי i24NEWS כחלק מחבילות הבסיס, ללא תשלום נוסף. הערוץ החדש רכש את אפיק 15 בשירות הסטרימינג של HOT ובסטינג TV של yes. על גבי הפלטפורמה של פרטנר TV רכש הערוץ החדש את אפיק 22. בסלקום TV, רכש הערוץ את אפיק 10 וב- FREE TV מבית שידורי קשת, הוא ישודר לצד הערוצים הישראליים. כל זאת בנוסף לישומון יעודי לצפייה בתכני הערוץ מכל טלפון, מחשב לוח, מחשב רגיל או "טלוויזיה חכמה".
נטייה פוליטית ימנית 
 
הערכות הן כי i24NEWS יהיה בעל נטייה פוליטית ימנית וייתכן שאף "ביביסטית" ומי שעשוי להיפגע מכך הוא ערוץ 14 המתחרה. עם זאת, בערוץ החדש מכחישים וזאת וטוענים כי השידורים יהיו מאוזנים פוליטית. יתרון נוסף שיהיה לערוץ החדש לעומת ערוץ 14, נעוץ בכך שהוא ישדר גם בשבתות ובחגים, שלא כמו ערוץ 14 שמדמים את שידוריו בשל אופיו הדתי-מסורתי. כמו כן הערוץ החדש ישדר גם פרסומות. לפי ההערכות, יכולותיו הפיננסיות העדיפות לכאורה של i24NEWS עשויות להביאו להוזיל במידה ניכרת את מחיריהן של "חבילות הפרסום" שמשלמים כיום המפרסמים לערוץ 14 ובכך להוסיף ולשחוק את רווחיותו של הערוץ.
 
המטרה המוצהרת לפעילותו הבינלאומית הערוץ, להוות משקל נגד לערוצי חדשות בינלאומיים אחרים, תוך שימת דגש על נקודת המבט הישראלית. הערוץ הוקם ומנוהל על ידי פרנק מלול, בכיר לשעבר בערוץ  France 24 וממומן בידי איש העסקים היהודי – צרפתי פטריק דרהי, שבין שאר עסקיו הוא גם הבעלים של HOT. הערוץ עלה לאוויר ביולי 2013 בשפות אנגלית, צרפתית וערבית והוא ניסה במשך שנים ארוכות לקבל אישור להפיץ את שידוריו בישראל באמצעות אפיק שידור רגיל, המסופק על ידי המדינה באמצעות הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, אולם הנסיון לכך לא צלח, משום שלפי "חוק הבזק" העובדה שבעלי i24NEWS, פטריק דרהי הוא גם הבעלים של חברת HOT והחוק במתכונתו הנוכחית אוסר על בעלים של חברה להפצת שידורים באמצעות כבלים ולווין להחזיק גם בחברה להפקת שידורי חדשות. כך או כך, הערוץ החדש "עוקף" את המגבלות האמורות בחוק בשל התמורות הטכנולוגיות שחלו בהפצת שידורים ושלשון החוק המיושן, אינו חל לגביהם. שידורי הערוץ החדש, שיחלו, כאמור, בשעה 20:00 ביום (א') יכללו מבזקי חדשות שישודרו בכל שעה, לצד תוכניות אקטואליה, אירוח ומגזין בנושאים שונים.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן