אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

פיני שומר מונה למנכ"ל מועצת העיתונות והתקשורת בישראל

ערב חג הפסח,  פיני שומר מונה למנכ"ל מועצת העיתונות והתקשורת בישאל. שומר כיהן בעבר כמנכ"ל קרן הפנסיה של הפועלים החקלאיים, יו"ר האגף למרחבים בהסתדרות, יו"ר מת"ב הטלוויזיה בכבלים באזור חולון ובת ים (לפני הקמת HOT) ובתפקידו האחרון היה מנכ"ל מכון אבשלום לידיעת הארץ.
מינויו של שומר (71) בא לאחר שלוש שנים שבהם לא היה מנכ"ל למועצת העיתונות והתקשורת, עם התפטרותו של המנכ"ל האחרון, עיתונאי "מעריב" מוטי רוזנבלום (שנפטר זמן קצר לאחר מכן). לאחר פטירתו של רוזנבלום, פרשה מתפקידה גם נשיאת המועצה, שופטת ביהמ"ש העליון לשעבר דליה דורנר, (שיזמה הקמת גוף מקביל במידת מה למועצה – מכון העיתונות). פרישתם של רוזנבלום והנשיאה דורנר לוותה בביקורת חריפה אשר להתנהלותם במועצה. כיום מכהן כנשיא המועצה סגן נשיא בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' חנן מלצר.
שומר אמר לאתר אגודת העיתונאים בתל אביב כי ינסה לצרף ולהשיב למועצה גופי תקשורת נוספים, כגון ידיעות האחרות וגלובס וכן עיתונים בערבית וברוסית. עוד אמר כי על המועצה להיות ערוכה נגד תוכניותיו של שר התקשורת, שלמה קרעי, לסגירת ערוצים ופגיעה בתאגיד השידור הציבורי.
מועצת העיתונות והתקשורת עוסקת בשמירה על חופש העיתונות וזכות הציבור למידע חופשי. במסגרת זו , בין היתר, היא פועלת למנוע פגיעה בעבודתם של עיתונאים. כמו כן המועצה מפעילה בתי דין לאתיקה עיתונאית, המטפלים בתלונות נגד עיתונים בשל דיווחים שגויים או התנהלות בעייתית.
פיני שומר, מנכ"ל מועצת העיתונות | צילום: ויקיפדיה

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן