אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

פרס פוליצר בקטגוריית הדיווח הבינלאומי הוענק לצוות ה-New York Times ובו העיתונאי הישראלי רונן ברגמן

הפרס היוקרתי הוענק לצוות ה"טיימס" כהוקרה על שורת תחקירים וחשיפות בעניין הכישלון המודיעיני שקדם למלחמה, הטבח בקיבוץ בארי וכיסויה השוטף של המלחמה
פרס פוליצר בקטגוריית הדיווח הבינלאומי הוענק לצוות ה-New York Times ובו העיתונאי הישראלי רונן ברגמן, חבר מערכת "ידיעות אחרונות" הכותב גם עבור "ניו יורק טיימס". הפרס היוקרתי ביותר בעולם העיתונות הוענק לצוות הבינלאומי של העיתון הניו יורקי כהוקרה על סיקור המלחמה בעזה. בתוך כך יצויין כי עיתונאי ה"טיימס קטפו את פרסי הפוליצר הנחשקים גם בשתי קטגוריות נוספות: תחקירים וכתיבה מגזינית משמעותית ומעמיקה. בהודעה שפירסם אמש ה"ניו יורק טיימס" נכתב: " ה'טיימס' קיבל את פרס הדיווח הבינלאומי על סיקור המלחמה במזרח התיכון. צוות החוץ של העיתון הפיק מערך סיפורים אודות התוצאות המיידיות של מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר 2023, על הטעויות של כוחות ההגנה הישראליים שהותירו אזרחים פגיעים ופגועים ועל השלכות המערכה הצבאית כלפי אזרחים פלסטינים בעזה".  
 
הפרס הוענק לצוות שברגמן נמנה עימו בקטגוריית הדיווח בינלאומי, הנחשבת למשמעותית ביותר בקטגוריות פרסי הפוליצר. יחד עם ברגמן  זכו בפרס גם ראש המשרד ה"ניו יורק טיימס" בירושלים פריק קינגסלי ועיתונאי ישראלי נוסף, נתן אודנהיימר. בשנה שעברה זכה בפרס בקטגוריה זו צוות ה"ניו יורק טיימס" שסיקר את המלחמה באוקראינה. 
 
הפרס ניתן לצוות ה"ניו יורק טיימס" בשל תחקיר אודות הכסף הקטארי הזורם לרצועת עזה, שלפי עדויות חלק משמעותי ממנו הגיע לידי החמאס וכן בשל תחקירים שעסקו בכישלון המודיעיני לפני ה-7 באוקטובר, כמו גם כתבות וסיקורה השוטף של המלחמה.
ארוע ההכרזה על הזוכים בפרסי פוליצר לשנת 2024, שנערך באונברסיטת קולומביה (ההכרזה על קטגוריית הדיווח הבין לאומי בדקה 13:05)
חשף את פרשת נחום מנבר
 
ברגמן, בן 52, זכה ב-2017 בפרס סוקולוב כהוקרה על שורת חשיפות: מהנעשה במכון הפתולוגי, כמו גם שערוריית החיסונים המקולקלים נגד אבעבועות שחורות שהוכנו לקראת מלחמת המפרץ, קשריו של איש העסקים נחום מנבר (ששימש ספונסר של קבוצות הכדורסל הפועל חולון והפועל ירושלים) עם תעשיית הנשק האיראנית, קשריו של ראש עיריית ירושלים בעבר  טדי קולק עם המודיעין הבריטי וקלטות הקשר של מלחמת יום הכיפורים. 
 
לפני כחודשיים, במארס 2024, זכה צוות הטיימס שברגמן נמנה עימו גם בפרס ג'ורג' פולק לעיתונות (אחד משני הפרסים החשובים בתחום, יחד עם פרס פוליצר), בשל סיקורם את המלחמה בעזה בין ישראל לחמאס. 
 
ברגמן החל את דרכו העיתונאית בשבועון "העולם הזה". הוא המשיך במקומוני רשת שוקן ובעיתון "הארץ" ומשנת 2000 הוא כותב ב"ידיעות אחרונות". במקביל לכך, החל מ-2018 הוא כותב קבוע ב"ניו יורק טיימס" בנושאי המזרח התיכון. 
 
העיתונאית ענת סרגוסטי, לשעבר חברת מערכת העולם הזה כתבה ברשת חהברתית X: בסוף שנות ה-80 הגיע למערכת ״העולם הזה״ תיכוניסט מחיפה שרצה להיות עיתונאי. נער חרוץ, מלא מוטיבציה ואינטליגנט. אורי אבנרי פתח לו את הדלת. אבנרי העדיף לקחת חסרי נסיון ולחנך אותם על האתוס העיתונאי של ״העולם הזה״. אתמול זכה בפוליצר יחד עם צוות הניו יורק טיימס כבוד.
 
למברכים, הצטרפה גם מועצת העיתונות והתקשורת בישראל ובהודעה שפרסמה כתבה: חברות וחברי מועצת העיתונות והתקשורת בישראל ונשיאה המועצה, המשנה בדימוס לנשיאת בית המשפט העליון חנן מלצר משגרים ברכה לעיתונאי רונן ברגמן – הכתב הישראלי הראשון הזוכה בפרס פוליצר היוקרתי כחלק מצוות ה"ניו יורק טיימס" שסיקר את המלחמה במזרח התיכון.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן