אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

ציפי לבני העידה במשפט נתניהו: "ישראל היום" היה בעיני כלי תעמולה בניגוד לחוק מימון מפלגות; לכן לא רציתי בקיומו

שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני העידה במסגרת משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. בהתייחסותה ל"חוק ישראל היום", אמרה כי הופתעה מכך שראש הממשלה "איפשר חופש הצבעה על החוק"
שרת החוץ והמשפטים לשעבר ציפי לבני, עלתה היום לדוכן העדים, בבית המשפט המחוזי בירושלים בתיק 2000, העוסק בקשר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למו"ל "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס. כזכור, בתיק זה: ראש הממשלה נתניהו, מואשם במרמה והפרת אימונים, בעוד מוזס מואשם בהצעת והבטחת שוחד לנתניהו: הגבלת התפוצה של העיתון המתחרה "ישראל היום" תמורת סיקור אוהד "בידיעות אחרונות  ושינוי לרעה באופן הסיקור של היריבים הפוליטיים. בתשובה לשאלת נציג פרקליטות המדינה, עו"ד אלון גילדין, מה היתה עמדתה ביחס להצעת החוק להגנת העיתונות הכתובה ("חוק ישראל היום", שנועד לאסור חלוקת עיתונים בחינם), אמרה לבני: "גם אם 'ישראל היום' נקרא עיתון, הוא היה בעיניי, ולא רק בעיניי, בגדר עבירה חוק מימון המפלגות, מאחר שהוא שיכפל את דפי המסרים של נתניהו. זה היה ברור ובולט". לדבריה, בשל כך היא רצתה להעביר את חוק "ישראל היום" מהלך אותו לקח על עצמו לבצע ח"כ לשעבר איתן כבל (העבודה), במארס 2014.
ציפי ליבני | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
נתניהו העניק חופש הצבעה
נתניהו העניק לחברי סיעתו חופש הצבעה בנוגע לחוק "ישראל היום" וכך בנובמבר אותה שנה, החוק עבר בהצבעה טרומית על ידי ח"כים מכל הסיעות. לפי כתב האישום, נתניהו והמו"ל מוזס נפגשו לפחות שש פעמים במעון ראש הממשלה בירושלים. בפגישותיהם דנו השניים באופי סיקורו של ראש הממשלה ב"ידיעות אחרונות". ב 02.12.2014, נתניהו פיטר את לבני מהממשלה (בנימוק שנפגשה עם אבו מאזן ללא רשותו) ואת שר האוצר אז יאיר לפיד – והחוק נגנז. בחקירה הנגדית ובתשובה לשאלות סניגורו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, טענה לבני כי הניחה שנתניהו יעצור את אישור חוק "ישראל היום". עו"ד חדד שאל את לבני אם היא דיברה עם נוני מוזס על החוק והיא השיבה בחיוב. לדבריה, היא הבהירה לפחות בשתי פגישות שקיימה עם מוזס שהיא בעד החוק, מכיוון שסברה שצריך למנוע את חלוקת העיתון בחינם. "למוזס היה אינטרס כלכלי שהחוק המגביל את 'ישראל היום' יעבור, מסיבותיו. זה טבעי כל עוד אין בזה 'תן וקח'. עו"ד חדד הציג בבית המשפט כתבה מהמוסף לשבת של "ידיעות אחרונות" ובה ראיון עם לבני שכותרתו "להציל את ביבי מביבי" לצד תמונתה. לבני התייחסה לכך ואמרה: "כל חיי בפוליטיקה התנגדתי לקבלת תמורות ותשלום מחוץ לחוק. זה מה שעיתון 'ישראל היום' עשה ולכן התנגדתי לקיומו". היא הוסיפה כי לא דיברה עם מוזס על איזשהי כתבה הקשורה אליה בעיתון "ידיעות אחרונות".
בנימין נתניהו וציפי ליבני, ספטמבר 2009 | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן