אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

"ראש ממשלה שממנה את הגזענים כמו השרים בן גביר וסמוטריץ' ומפקיד בידיהם את שלומם של האזרחים הערבים – הוא זה שאשם במצב הקשה של החברה הערבית"

פלג תקף בתוכניתו את ראש הממשלה ואמר כי ייבוש כלכלי של הרשויות ומינוי השרים הקיצוניים, בשעה שנתניהו הבין היטב לטענתו שהמצב ילך ויתדרדר – הופך אותו לאשם הבלעדי לאלימות הגואה בחברה הערבית

כתב המשפט של חדשות 12 ומגיש בתחנת 103FM, גיא פלג, פתח היום (ד') את תוכניתו בתחנה במונולוג שהתייחס לאלימות הבלתי נסבלת בחברה הערבית. בדבריו תקף פלג את נתניהו והאשים אותו באובדן המשילות: "יש רק אשם אחד בראייתי בהתפרצות החריגה והחריפה של הפשיעה במגזר הערבי. האשם המרכזי ואולי היחידי הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו".

"לדעתי אי אפשר לראות את הדברים אחרת", הוסיף. "מי שעומד בראש ממשלת ישראל, וידע שאחת הבעיות הגדולות בחברה בישראל היא נושא הפשיעה במגזר וחרף זאת, מינה שר גזען, לאומן, שונא ערבים, שר שיודע שבינו ובין המגזר הערבי יש קרע עמוק – הוא זה שבעצם בא ואמר, 'הבעיה הזאת לא מעניינת אותי. היא לא חשובה לי'".

פלג ציין כי נתניהו לא אשם ביצירת המצב, אך הדגיש כי האחריות להתדרדרות המצב והחרפת האלימות מונחת על כתפיו. לדבריו, נתניהו היה מודע היטב לעובדה שמינוים של בן גביר וסמוטריץ' לשרים האמונים על חיי החברה הערבית יחריף את המשבר, העמוק ממילא בין החברה הערבית לממשלת ישראל. "ראש הממשלה, ואני מזכיר את זה כמעט בכל הזדמנות, הוא אדם חכם מאוד, רב כישורים, מנוסה מאוד", הבהיר והוסיף: "הוא יודע שהפשיעה במגזר הערבי היא לא זו שיוצרת את האבטלה שם. הוא יודע שתרשים הזרימה הוא הפוך. הוא יודע שאבטלה גדולה, מערכת חינוך בעייתית, הן הגורמים לפשיעה. לוואקום הזה של היעדר פרנסה נכנסים ארגוני הפשיעה".

לטענתו, "כשמייבשים את הכסף לרשויות המקומיות הערביות, את מענקי האיזון שנועד לאפשר לרשויות המקומיות לפעול – יודעים שזה ייצר מצוקה ועוני שיתורגמו לפשיעה. פלג הוסיף והתייחס לאפשרות לביטול או דחיית הבחירות לרשויות המקומיות בחברה הערבית ואמר כי מדובר ברעיון מוטרף. את דבריו חתם בשאלה רטורית: "האם ממשלת ישראל צריכה להיכנע לפשיעה הערבית ולבטל או לדחות בחירות? או שאולי הפתרון הוא להתמודד עם הפשיעה בחברה הערבית?".

 

 

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן