אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

שוב תקיפת עיתונאי: כתב Ynet הופל ארצה בידי איש משמר הכנסת

במהלך ההפגנה נגד הממשלה שהתקיימו מול משכן הכנסת, נדחף והופל ארצה כתב Ynet שסיקר את ההפגנה. לטענת העיתונאי, הוא אף נחנק תוך כדי האלימות שספג. רוני גרין שאולוב, הזדהה כעיתונאי כאשר שהה סמוך לגדר המקיפה את רחבת משכן הכנסת. הוא סיקר במסגרת עבודתו את חסימת הכניסות לכנסת המיועדות לכלי רכב בידי עשרות מפגינים שהתנתקו מגוש המפגינים המרכזי. לאחר שהכניסות נחסמו זמנית, התפתחה במקום מהומה, במהלכה המשטרה עיכבה לחקירה שלושה מפגינים. הפגיעה הפיזית בכתב Ynet התרחשה כאשר רק השבוע ועדת הכלכלה של הכנסת דנה באלימות הגוברת נגד עיתונאים מצד המשטרה, בהשתתפות נציגי העיתונאים ואנשי דוברות המשטרה. בדיון נמסר כי ב-2023 הוגשו 61 תלונות על תקיפת עיתונאים.

הוועדה, בראשות ח"כ דוד ביטן, לא קיבלה החלטות והיא תמשיך לדון בנושא אחרי חג הפסח. ב-12 בפברואר הוכה העיתונאי איתמר כהן על ידי שוטרים עם אלות, כשהגיע לסקר את זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים. הוא פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי והתברר כי הוא סובל משבר ביד, דימומים ומכות יבשות. בעקבות התקרית, מפקד מג"ב הישעה את השוטר המכה, בחשד להפעלת כוח בצורה שאינה הולמת.

"לטפל בעניין בחומרה"

אגודת העיתונאים בירושלים מסרה בתגובה כי "תקיפת עיתונאים המבצעים את עבודתם, על אחת כמה וכמה ע"י משמר הכנסת, הינה דגל אדום וחייבים לטפל בנושא בחומרה! האגודה קוראת למנכ"ל הכנסת להשעות מתפקידו את איש משמר הכנסת עד לסיום התחקיר בעניין". דוברות המשטרה מסרה כי "כמה מוחים ניסו לקשור עצמם לשערי הכניסה למשכן הכנסת ולחסום את דרכם של חברי הכנסת פנימה. לאחר שמפירי הסדר לא נשמעו להוראות השוטרים, ניתנה הוראה לשוטרים לפעול בתקיפות לפיזור המפגינים שנצמדו לגדר ולכניסות למשכן".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן