אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

שערי עיתונאי הבוקר נפתחו עם מודעת "מחאת ההייטקיסטים" תחת הכיתוב: "25.07.23 – יום שחור לדמוקרטיה הישראלית"

ידיעות אחרונות מדווחת על תוצאות ההצבעה על חוק יסוד השפיטה, ישראל היום ממחישה את עוצמת הקרע בעם והארץ ממסגרת את הפגיעה בדמוקרטיה • ממוצע של שבעה מאמרי דעה שהוצגו הבוקר בשערי העיתון
ידיעות וישראל היום 25.7 - אגודת העיתונאים בתל אביב

שערי עיתוני הבוקר (ג') נצבעו שחור על ידי מודעה שרכשו "מחאת ההייטקיסטים". המודעה, שתמונתה הייתה כמעט ללא כיתוב מלבד תאריך והמשפט "יום שחור לדמוקרטיה הישראלית", מלמדת על הזעזוע של מובילי המחאה לאירועי אמש בכנסת ישראל. בגב המודעה, הופץ מסר נוסף מטעמם תחת הכיתוב: "הקטר של ישראל לעולם לא יוותר".

בידיעות אחרונות הופיעו תוצאות ההצבעה על הצעת חוק יסוד השפיטה, מעליו הוצמדה הכותרת "מדינה קרועה: החוק לביטול עילת הסבירות עבר". תחת זאת, בשער העיתון הוצגו לא פחות משמונה כותרות של טורי דעה, המביעות בקול אחיד התנגדות לצמצום עילת הסבירות.

ידיעות וישראל היום - 25.07.23 - אגודת העיתונאים בתל אביב

באופן דומה, גם ישראל היום בחרה למסגר בשער העיתון תשעה מאמרי דעה. בניגוד לידיעות אחרונות,  שהציג עמדה אחידה נגד צמצום עילת הסבירות, הדוברים בישראל היום הציגו עמדות מגוונות. את מגוון הדעות שהוצגו בצידו השמאלי של השער, עטפו שתי תמונות: תמונה של כנסת ישראל דקות לפני הצבעה על הצעת החוק ומתחתיה תמונה של רבבות המפגינים עם דגלי ישראל.

במרכז שער העיתון נכתבה כותרת, שאולי המחישה בצורה הטובה ביותר את גודל המשבר שאליו ישראל נכנסה אמש: "הקרע מחייב מעבר להסכמות".

עיתון הארץ פרסם את הכותרת: "וזוהי רק ההתחלה". במרכז השער ניתן לראות דגל ישראל מוכתם בדם. בצידי העיתון פורסמו שש כותרות של מאמרי דעה, הבולטת שבהן שייכת למאמרו של הפרשן הפוליטי יוסי ורטר: "נתניהו התנתק בקריאה שנייה ושלישית מישראל".

ידיעה שפורסמה בתחתית השער מלמדת על השפעתה של צמצום עילת הסבירות על הכלכלה הישראלית ומדווחת כי מיד עם העברת החוק בכנסת, נרשמו ירידות חדות בבורסה וזינוק שער הדולר ל-3.68.

הארץ 25.7.23 - אגודת העיתונאים בתל אביב

מצאתם טעות בכתבה?

כתבות נוספות

דילוג לתוכן