אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

שר הביטחון יואב גלנט האריך את כהונת המפקד הזמני דני זקן בחודשיים נוספים

אחרי שהעודה שכינס הגישה את מסכנותיה כי על התחנה להמשיך להתקיים, ואחרי שבג"ץ הוציא צו על תנאי המורה לו להסביר מדוע עדיין אין מפקד קבע לתחנה הצבאית, האריך אתמול (א') גלנט את כהונתו של זקן בחודשיים נוספים

לאחר שבג"ץ הוציא צו על תנאי המורה לממשלה להסביר מדוע היא אינה פועלת למנות מפקד קבוע לתחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל, שר הביטחון, יואב גלנט, החליט להאריך אתמול (א') את כהונתו של מפקד התחנה הזמני, דני זקן בחודשיים נוספים.

בדיון שהתקיים לפני ארבעה חודשים בבג"ץ, טענה הממשלה כי שר הביטחון אינו מעוניין למנות מינוי של קבע עד שיושלם בירור מעמיק לעצם קיומה של התחנה – אם לסגור אותה או להמשיך להחזיק בה במימון המדינה. השופט עוזי פוגלמן התנגד לכך ואמר שאלו סוגיות שונות שלא משליכות אחת על השנייה. אולם כאמור, הועדה אותה כינס שר הביטחון הגישה את מסקנותיה, ובכל זאת האריך השר את מינויו של זקן.

מזה שנתיים שלתחנה הצבאית אין מפקד קבוע, בזמן שחלף נעשו שינויים מהותיים בתחנה, שהלגיטימיות שלהם מוטלת בספק, מאחר ומפקד זמני הוא מינוי ישיר של שר היבטחון, לעומת מפקד קבע, המתמנה באמצעות ועדת איתור בלתי תלויה.

עמותת "הצלחה", המנהלת כבר כשנה וחצי עתירה נגד משרד הביטחון בדרישה למינוי מפקד קבוע לתחנה טוענת כי "עלול להיגרם נזק נוסף, בלתי מידתי ומיותר לציבור ולתחנה השרויים באי ודאות זה זמן רב".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן