אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

שר התקשורת שלמה קרעי יחלק 5 מיליון שקלים להפקות מקור שיעסקו בטבח ה-7 באוקטובר

בהודעה שפרסם משרד התקשורת נכתב כי הכספים יחולקו באופן שווה לשמונה גופי שידור ובהם גם הערוצים הזעירים לצד הערוצים המרכזיים והמסחריים

שר התקשורת שלמה קרעי הודיע אמש (ד') כי החליט לחלק כספים שנצברו בסך כ-5 מיליון שקלים לשמונה גופי שידור לטובת הפקות מקור שיעסקו באירועי  ה-7 באוקטובר. בנוסף לערוצים המסחריים קשת ורשת והפלטפורמות HOT ו-Yes, בהפקות המקור ישתתפו לראשונה גם הערוצים הזעירים: ערוץ 24, הלא TV, ערוץ 14 וערוץ 9. אולם כי שפורסם בדה-מרקר, מקור הכספים מגיע מבעלי ערוץ 14, יצחק מירילשוילי, בעלי ערוץ 14, ששילם 5 מיליון שקלים במכרז עבור רכישת אפיק 14 ב-2021.

לפי חוק הרשות השניה, תשלומים שהתקבלו מבעלי רישיונות לשידורי טלוויזיה בעבור שימוש באפיקי שידור ונכסים לא מוחשיים, ישמשו למימון הפקות מקומיות קנויות שישודרו בשידוריהם של בעלי הרישיונות לפי יחס שיורה עליו שר התקשורת ובהסכמת שר האוצר. הכספים יחולקו בצורה שוויונית בין שמונת הגופים המחזיקים ברישיונות מאת הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו או מועצת הכבלים והלוויין וזכאים לכספי הביד.

שלמה קרעי (צילום מסך פייסבוק) - אגודת העיתונאים בתל אביב
שר התקשורת – צילום: אוסף התצלומים הלאומי

בהודעה שפרסם קרעי, אמר כי לא יסכים לחלק את הכספים באופן "שיאפשר למפיקים מפוקפקים לעוות את המציאות או להפוך את היוצרות ולהדגיש את הצד של אויבנו. לא במשמרת שלי".

איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה התייחס להודעתו של קרעי וכתבו בתגובה כי: "לצערנו מי שהוכיח את עצמו בשנה האחרונה כפוליטיקאי מפוקפק, שכל פעולותיו נועדו לפגוע בציבור הישראלי וביצירה הישראלית, תוך קידום הטבות לגופים המקורבים אליו ולמפלגתו, ממשיך לתקוף ולהסית גם בתקופה קשה זו לעם ישראל".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן