אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

תביעות רבותי תביעות | עו"ד אבי חימי תובע את אילה חסון וחדשות 13 ואייל נווה תובע את ינון מגל

תובעים עיתונאים וגופי תקשורת: ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אבי חימי הגיש תביעה נגד חדשות 13 והעיתונאית אילה חסון על סך 9 מיליון שקלים בגין תחקיר שפרסמה נגדו והפעיל החברתי אייל נוה הגיש אף הוא תביעת דיבה נגד העיתונאי ינון מגל על סך כחצי מיליון שקלים בגין התבטאות של מגל נגדו בתוכניתו ברדיו 103FM

תביעת דיבה על סך 9.2 מיליון שקלים הוגשה אתמש (ראשון) לבית המשפט המחוזי נגד חדשות 13, העיתונאית איילה חסון ועו"ד הילה יחזקאל. התביעה הוגשה על ידי ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אבי חימי, בגין תחקיר שפרסמה נגדו חסון כשעבדה בחדשות 13.

בכתב התביעה טען חימי כי התחקיר הסב לו נזקים רבים, אישיים ומקצועיים: משרד עורכי הדין שלו קרס, השתכרותו נפגעה משמעותית ומשפחתו הגרעינית ספגה מהלומה קשה שתתקשה להשתקם ממנה. "מעורך דין מכובד ויושב ראש לשכת עורכי הדין — הפך התובע, בעיני הציבור, לעבריין מין", הודגש בכתב התביעה.

הכתבה ששודרה בתוכניתה של חסון בסוף ינואר 2023, ייחסה לחיימי ביצוע מעשה מגונה בשיחת וידאו עם עו"ד יחזקאל, שביקשה את קידום מועמדותה לתפקיד שופטת. על פי הדיווח, במהלך השיחה פשט חימי את מכנסיו והחל לגעת בעצמו.

במקביל, הפעיל החברתי ומייסד ארגון אחים לנשק, איל נווה, תובע את העיתונאי ינון מגל על סך כחצי מיליון שקלים בשל דבריו של האחרון ולפיהם: "נווה ואחים לנשק עודדו סרבנות משירות צבאי". בתוך כך, יודגש כי מגל הקדים נווה בהגשת תביעת דיבה.

בליבת התביעה, ראיון שהעניק נוה לתוכניתם של ינון מגל ובן כספית בתחנת הרדיו 103FM, על רקע מחאת המילואימניקים נגד הרפורמה המשפטית. במהלך הראיון טען מגל כי נווה עודד סרבנות לשירות צבאי. טענה שנווה הכחיש בכל תוקף. נווה ציין כי הוא ומגל שירתו יחד בסיירת מטכ"ל, וכי מגל השתמט משירות מילואים החל מגיל 30.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן