אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

תושבים מעוטף עזה לערוצי הטלוויזיה: אל תשדרו את טקס המשואות מהר הרצל בירושלים

בצר להם, תושבים מיישובי הנגב המערבי ובהם משפחות החוופים - מבקשים מארגוני התקשורת להמנע משידור טקס הדלקת המשואות המסורתי שיערך בהר הרצל: "טקסי יום העצמאות השנה הם מפגן של אטימות וחוסר רגישות כלפי משפחות החטופים"
תשבים מיישובי הנגב המערבי קוראים למנכ"לים של ערוצים 11, 12 ו-13 שלא לשדר השנה את טקסי יום העצמאות והדלקת המשואות, אותם הם מכנים כטקסים "אטומים ויומרניים". עד למועד כתיבת שורות אלה, העומדים מאחורי היוזמה אספו כ-58 אלף חתימות של תושבים התומכים בקריאה זו.
 
בר חפץ, מניצולי המתקפה על קיבוץ נירים ב-7 באוקטובר ומיוזמי הפניה לגופים המשדרים והמנשר המצורף לרשימת החותמים: "ב-7 באוקטובר אני וילדי היינו יום שלם בממ"ד בקיבוץ נירים – בזמן שאנחנו שומעים יריות מבחוץ. אנחנו ניצלנו מהטבח ופונינו לבאר שבע, בזמן שאחרים נרצחו ו"פונו" לעזה. החברים לנו עדיין חטופים בעזה אבל ההתעללות בהם לא מפסיקה; מירי רגב מתכננת טקס יום העצמאות שהוא מפגן של אטימות ויומרנות". 
 
לפי בר, "כשתושבי נירים, נתיב העשרה, בארי, ניר עוז וישובים בצפון כקריית שמונה, מנרה ואביבים, לא יודעים מתי יחזרו הביתה, רגב מתכננת להדליק משואות ביישובים מהם פונו תושביהם. 
סגן אלוף ד' מפקד יחידת דובדבן, משיא משואה בטקס הדלקת המשואות 2023 | צילום: המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים
טקס הדלקת המשואות 2023 | צילום: המערך לטקסים ולאירועים ממלכתיים
פצעים פתוחים
 
עוד נאמר בעצומה: "השנה נציין את העצמאות בפצעים פתוחים והטקס הממשלתי, שיצולם מבעוד מועד, ללא נוכחות קהל וישודר כאילו היה "שידור חי", זורה מלח על פצעינו ומנרמל אשליה של שגרה בזמן שהחטופים נמקים בעזה. קהילות הקיבוצים, המושבים והערים ששרדו את הטבח ופונו מבתיהן, יציינו השנה את ערב יום העצמאות בטקסים שהן לבדן יחליטו איך לערוכם והתקשורת צריכה להפגין סולידריות כלפיהן – ולשדר את הטקסים האלה במקום את הטקס המנותק של הממשלה שהפקירה את הקהילות ב-7 באוקטובר. בתוך כך, מטה משפחות החטופים הודיע כי בערב יום העצמאות יערוך טקס "כיבוי משואות והדלקת תקווה" במבצר שוני בבנימינה. 
 
כל פרט בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, מהניסיון לשדר 'עסקים כרגיל' בזמן המלחמה ועד להפקה הנצלנית וחסרת הרגישות, הופכים אותו לכזה שאינו ראוי לשידור. אנחנו הם הצופים בערוצי הטלוויזיה וביחד יש לנו הכוח לגרום לערוצי השונים שלא לשתף פעולה עם הטקסים מטעם ממשלת הכישלון".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן