אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

אחרי האמירה המזעזעת בתוכנית "הפטריוטים": מגיש ערוץ 14 שי גולדין מגנה בחריפות

גולדין גינה בחריפות הבוקר (ב') את אמירתו של חבר הפאנל, ארי שמאי שקרא לשחרר את יגאל אמיר וזכרה למחיאות כפיים. לפי שעה, הוא היחיד מחברי ערוץ 14 שעשה זאת בצורה שלא משתמעת לשתי פנים. בהודעה שיצאה מערוץ 14 נכתב כי שמאי פוטר, זאת לאחר שכבר הושהה בעבר בשל התבטאות בעייתית נוספת

אחרי שעורר סערה שחבר הפאנל "הפטריוטים" בערוץ 14, ארי שמאי, כשקרא לשחרורו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין וזכה למחיאות כפיים, מגיש תוכנית הבוקר וחברו לערוץ, שי גולדין, הגיב הבוקר (ב') לאמירתו של שמאי וגינה בחריפות את דבריו בחריפות. זאת לאחר תגובה רשמית של ערוץ 14, שהתנער מדבריו של איש התקשורת והודיע על פיטוריו כמה שעות לאחר שידור התוכנית.

"יגאל אמיר ניסה לרצוח את הדמוקרטיה הישראלית ואם אתה לא מבין את זה הרשמי, אני יודע שהצגת אותו סלח לי, אין לי יותר מה לומר. איזה פיגוע עשית פה בערוץ 14, לערוץ הזה ולא כל כך הרבה עיתונאים טובים שעושים עבודתם נאמנה?", אמר גולדין.

"ולאה שמחאו כפיים באולפן, אני יכול לומר לכם: אתם אידיוטים. (…) ומי מהצופים שלנו שחושב שאלו דברי שמאל, אז אדרבא, אני איש שמאל", המשיך גולדין. "מי שחושב שהדבר הזה שנאמר או שמצדיק באיזושהי צורה את מה שיגאל עמיר עשה או שבאיזושהי צורה מדמיין שיש לשחרר את יגאל עמיר וחושב שהאמירה הזאת היא שמאלנית, אני איש שמאל אם ככה. זה לא להיות שמאל. זה להיות אזרח ישראלי".

לפי שעה, גולדין הוא חבר ערוץ 14 היחיד שגינה בנחרצות את אמירתו המזעזעת של שמאי. מגיש התוכנית "הדו"ח של אראל , העיתונאי אראל סג"ל, צייץ בחשבון הטוויטר שלו בתגובה כי "יגאל עמיר הוא רוצח ארור שצריך לשבת מאחורי סורג ובריח כל ימי חייו על מה שעולל. רק מזכיר לכם שבעיתון "הארץ" פורסם מאמר מערכת שקרא לשחרר את וליד דקה, רוצח החייל משה תמם הי"ד".

בנוסף, כתב השטח עתי שלו, שיתף ציוץ הקורא להחזרת חבר הפאנל לערוץ 14. נזכיר כי שלו התבטא באחרונה בישיבת חירום במועצת העיתונות בישראל בנושא תקיפת עיתונאים ודרש מכל גופי התקשורת לגנות גילויי אלימות כלפי תקיפות כתבי ערוץ 14.

זאת לא הפעם הראשונה שאיש התקשורת מעורר סערה בערוץ 14.  בחודש פברואר השנה הושעה מהשתתפותו בפאנל התוכנית כשטען בשידור כי " מתנגדי הרפורמה המשפטית הם "צאצאים" של אלו מגטו ורשה, שסירבו להילחם בנאצים בגלל הסכם מולוטוב ריבנטרופ".

במהלך היום, התייחס מגיש "הפטריוטים, ינון מגל בתוכניתו ב-103FM לאמירתו של שמאי ואמר: "אני לא חושב שבתוכנית טלוויזיה צריך לקרוא לשחרור רוצחים. אין לנו כוח לסערות בכל פעם שבנאדם נכנס. אם בכל פעם שהוא מגיע לאולפן יש סערה, אז יש בעיה. בסוף אנשים אומרים כל מני דברים, האמירה הזאת לא הייתה במקום".

שמאי בתגובה: "עוד בתקופה שבחרתי מרצ או חד"ש, דיברתי נגד החוק הפרסונלי והרטרואקטיבי המונע את קציבת עונשו של המתנקש יגאל עמיר. לו היה נקצב עונשו, כבר היה משוחרר. להזכירכם, לרוצח צבי גור היה תאריך שחרור, ליגאל עמיר אין. עומד מאחורי דברי, הם דמוקרטים יותר מכל ההפגנות בקפלן. אשמח להתראיין בנושא בכל כלי תקשורת פלורליסטי".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן