אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

חרדים לאינטרס הצר שלהם

יש להתנגד באופן נחרץ לנסיונות של העדה החרדית לכפות עלינו את אורחות חייה, בניגוד לאינטרס של העם היהודי, שרובו תומך בפלורליזם ובהפרדת הדת מהמדינה

הדרישה לביטול הגיורים הפרטיים, כמו גם הכניעה של ממשלת נתניהו לסחטנות החרדית בעניין מתווה הכותל – המאפשר תפילה מעורבת של גברים ונשים מהיהדות הרפורמית והקונסרבטיבית, מתווה שהוסכם עליו בממשלה – מפלגות את העם היהודי וגורמות למשבר קשה עם יהדות ארה"ב. ועדת השרים לחקיקה אישרה בתחילת השבוע שעבר את הצעת החוק, המכונה "חוק הגיור הממלכתי", שנועדה לחזק את מונופול הגיור הממלכתי באמצעות מניעת ההכרה בגיורים אורתודוקסיים פרטיים, ואף לחסום אפשרות להכיר בעתיד בגיורים קונסרבטיביים ורפורמיים.

החרדים ובראשם הרב יעקב ליצמן, משה גפני ואריה דרעי, העבריין המורשע שישב בכלא בשל תאוות הבצע שלו ושל מקורביו, מנסים לכפות על כלל עם ישראל דינים והלכות שאינם תואמים את תורת ישראל, אלא פועלים בניגוד אליה. לשיטתם, רות המואבייה לא הייתה מתקבלת היום כיהודייה ודוד המלך שהוא מצאצאיה לא היה נולד.

דרישת החרדים היא שהרבנות הראשית הנשלטת על ידם, תהיה הבלעדית במתן הכשר לגיור שיבוצע מטעמה ועל ידי אנשיה בלבד. החרדים דורשים לחוקק חוק העוקף את החלטת בג"ץ – ובכך לפלג את העם היהודי.

התנהלותם של החרדים על כל חצרות החסידות והפלג הליטאי שבהם, רומסת את חוקי המדינה שמרביתם אינם מכירים בה. כל חצר והאדמו"ר שלה. כל פלג ביהדות החרדית והרב שעומד בראשו – וכולם מנסים בכל הכוח להשליט בנו שלטון חרדי שאינו מקובל על רוב העם.
מדובר ביהדות אחרת. מדובר ביהדות שאינה תואמת את התקופה. מדובר בכתות סגורות המשפילות נשים ורומסות את כבודן. מדובר בקבוצות המגינות על אנסים ומטרידים מינית של ילדים במוסדות הדת בהם הם לומדים. מדובר בקבוצות השואבות את כספי המדינה לצרכיהם, מבלי שהם תורמים דבר למדינה.

"צריך להכריז על משאל עם שיכריע אם יש לאפשר למיעוט חרדי להכתיב את אורחות חיינו. על המדינה לאפשר חופש פולחן לנשות הכותל ולהתיר לכל מי שחפץ בתפילה מעורבת של נשים וגברים. אישה ובת שעולות לתורה עדיפות על נשים מודרות ומושפלות המשרתות את הגברים החרדים שעוסקים בלימוד התורה, כשהם פועלים בניגוד מוחלט לנכתב בה"

החרדים שולטים בנו מיום לידתנו, בטקס הברית, בחיי היום יום, בטקסי הבר-מצווה, בנישואין ואף במוות – שם הם עושקים את המבקשים לרכוש חלקת קבר או לזכות בתפילה ליד קבר יקיריהם. החרדים עושקים אותנו באמצעות הכשרות של הרבנות הראשית, אליה נלוות כשרות פרטית של כתות שונות בעדה החרדית, מה שמעלה את מחיר הבשר בעשרות אחוזים.

העדה החרדית על כל גווניה וכתותיה מנסה לכפות עלינו את אורחות חייה . בכל רחבי הארץ, כמעט בכל יישוב, מנסים החרדים להשתלט על שכונות שלמות ובכך למנוע בהן חיים חילוניים שלווים.

לא יתכן שעבריין מורשע וקבוצת חרדים שיושבים בממשלה ובכנסת, שאינם תורמים דבר למדינה ואינם משרתים בצבאה, יעשו ככל העולה על רוחם, כשהם סוחטים מדינה שלמה שנכנעת לגחמותיהם. יש להתנגד באופן נחרץ לניסיונות לכפות עלינו חיים לא לנו. על אזרחי המדינה לצאת לרחובות ולהוקיע את אלה המנסים לפגוע בחופש התנועה במדינתנו, את מי שמנסים להכתיב לנו את אורחות חיינו ביום יום.

החרדים מפנים אצבע משולשת לאלוקים שאמר לאבותינו שעם ישראל יהיה כחול אשר על שפת הים. בפועל, הם מצמצמים את מספרם של היהודים, כשאינם מאפשרים  גיור שלא באמצעות המערכת הנוקשה שלהם, שמחבלת בכל מה שאינו שייך להם. כל רצונם של החרדים, על כל פלגיהם ,הוא למנוע את כניסתם של מאות אלפים לחיק היהדות. הרי ברור שהמתגיירים החדשים באמצעות מערכת הגיור הפרטית לא נמנים על האלקטורט של המפלגות החרדיות והם מהווים איום על כוחם. החרדים מעדיפים את האינטרס הצר שלהם על האינטרס של העם היהודי, שרובו תומך בפלורליזם ובהפרדת הדת מהמדינה.

על הממשלה והכנסת להכריז על משאל עם שיכריע אם לאפשר למיעוט חרדי להכתיב את אורחות חיינו. על המדינה לאפשר חופש פולחן לנשות הכותל ולהתיר לכל מי שחפץ בתפילה מעורבת של נשים וגברים – לקיים את אמונתם באין מפריע. אישה ובת שעולות לתורה עדיפות על נשים מודרות ומושפלות המשרתות את הגברים החרדים שעוסקים בלימוד התורה, כשהם פועלים בניגוד מוחלט לנכתב בה. בשום מקום בתורה לא כתוב שעל הגבר ללמוד ועל האישה לצאת לעבודה ולעסוק במלאכת הבית. בשום מקום בתורה לא נאמר שעל האישה להיות מורחקת לצדו האחורי של האוטובוס או ללכת במדרכה נפרדת בשכונות החרדיות, או להשתרך מאחור בלוויה או בכל אירוע בו נמצאים הגברים החרדים.

אני נמנה על היהדות האורתודוקסית, אך אם אצטרך לבחור בין הלכות החרדים הנכפות על כולנו, לבין הלכותיהם של הרפורמים והקונסרבטיבים – אני בוחר באחרונים. מאסנו בשלטון החרדי אורתודוקסי.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן