אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

טיוטת תזכיר חוק השידורים של השר שלמה קרעי נשלחה לרשות השנייה ולמועצת הכבלים, שנדרשו להגיב עליה תוך 24 שעות טרם פרסום התזכיר הרשמי

משרד התקשורת שלח אתמול (ד') את טיוטת תזכיר חוק השידורים החדש וביקש מהגופים המאסדרים תגובה תוך 24 שעות
שלמה קרעי - אוסף התצלומים הלאומי - אגודת העיתונאים בתל אביב
שר התקשורת שלמה קרעי (צילום: אוסף התצלומים הלאומי)

שלושה ימים לאחר הצגת החוק: טיוטת תזכיר חוק השידורים נשלחה לגופים המאסדרים, שהתבקשו להגיב תוך פחות מיממה, טרם פרסום התזכיר הסופי. טיוטת התזכיר החדש מונה 81 עמודים ומציגה בפירוט את הרפורמה בשוק השידורים. על אף כי אין מדובר בגרסה הסופית, לפי גורמים ברשות השנייה אין צפי לשינויים מהותיים עד לפרסום התזכיר הרשמי.

עיקרי תזכיר החוק הוצגו בתחילת השבוע (ב') במסיבת עיתונאים, בה שר התקשורת חשף את הפעולות שעשוי לבצע במבנה התקשורת בישראל. לבקשת אגודת העיתונאים בת"א לשליחת טיוטת התזכיר, משרד התקשורת לא נענה ואמר כי הנוסח המלא יתפרסם בימים הקרובים.

בתוך כך, המשרד שלח את טיוטת התזכיר לרשות השנייה ולמועצת הכבלים וביקש את תגובתם המהירה, כפי שפורסם בעין השביעית. נציין כי התגובה שהתבקשו לספק אינה רשמית, שכן תגובה מלאה לתזכיר החוק תוגש על פי חוק תוך 21 יום מפרסומו. אולם עצם החיפזון לתגובה טרם פרסום התזכיר המלא, מעלה תהיות בדבר התנהלות המשרד מאחר ומדובר בהצעת חוק מורכבת המבקשת לייצר שינויים מהותיים בשוק התקשורת.

אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת "הצלחה", התייחס לדרישת השר להגיב לתזכיר וכתב כי מדובר בזמן תגובה בלתי אפשרי ורמז כי תגובת הבזק שדורש קרעי היא "הלבנה הראשונה לעתירה שתוגש נגד הליך החקיקה שלו".

הרפורמה של קרעי גררה תגובות מקיר לקיר מגופי תקשורת וארגונים נוספים, הטוענים כי חוק השידורים החדש עתיד לרסק את חופש העיתונות ולייצר פגיעה משמעותית בזכות הציבור לדעת. שר התקשורת לשעבר יועז הנדל התייחס אף הוא באחרונה להצעה בריאיון ל-103FM ואמר כי "קרעי לא מבין שהתפקיד של משרד התקשורת זה לא להתעסק בתוכן של התקשורת אלא לפרוס תשתיות".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן