אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

"יש לתקשורת חלק גדול בהשפעה על המציאות – זאת החובה שלנו למנוע מלחמת אחים"

כתב הספורט של ערוץ 14, עתי שלו, מגיע מדי שבוע לסקר את המחאה נגד הרפורמה המשפטית וחווה הטרדות חוזרות ונשנות בעבודתו העיתונאית. בשיחה איתו הוא מסביר כיצד מצליח לשמור על איפוק בשעה שחבריו לערוץ מגיבים בזעם, וטוען כי התקשורת חייבת לקחת אחריות על מצב החברתי במדינה

עתי שלו, כתב הספורט של ערוץ 14, מגיע מדי שבוע לסקר את המחאה נגד הרפורמה המשפטית, חווה הטרדות והפרעות לשידור מצד קומץ מפגינים הכועסים על ערוץ 14. בניגוד לחבריו לערוץ, שלו לא ממהר להגיב ושומר על איפוק ככול הניתן. גם השבוע (ג') הוא הגיע לסקר את המחאה בתחנת רכבת השלום. בשעה שהעביר דיווח לאולפן, התקרב אליו מפגין בצרחות ונהדף מיד על ידי מפגינים נוספים שהקיפו את הכתב.  

"הגשתי 3 תלונות במשטרה עד עכשיו על תקיפות. אבל בכל פעם שאנחנו מגיעים לסקר את המחאה, אנחנו נתקלים במפגינים שמפריעים לשידור דרך קבע. זה לא נעים, עומדים מולי עשרות אנשים מקללים אותי, לא נותנים לי לשדר, חוסמים את המצלמה עם הדגל. אני מנסה להתנתק מזה כמה שיותר, אבל זה קשה".

"אבל חשוב להגיד שביום השיבושים האחרון, כשאותו בחור תקף אותי, היו שם גם מפגינים שהגנו עליי", מוסף שלו. "אני מנסה לשקף את זה גם בדיווחים שלי בערוץ, שרוב המפגינים מתנגדים לאלימות כי בסוף הם מבינים שהאלימות כלפינו פוגעת הבה יותר במחאה מאשר פוגעת בי".

שמתי לב שבאירועים מהסוג הזה, אתה כמעט אף פעם לא מתבטא ומשתדל לשמור על איפוק.

"נכון, כי לא הסיפור כאן. אני רוצה להיות הצינור למה שקורה בשטח. לא תמיד זה קל, אבל אני מאמין שזה הדבר הנכון לעשות. חוץ מזה, אף פעם לא הייתי טוב בלהיות במרכז"

שלו מודע לרגשות השליליים שערוץ 14 מייצר אצל אנשי המאחה. מהשיחה איתו עלה כי חרף ההתמודדות עם הפרעות חוזרות ונשנות לביצוע עבודתו, הוא מנסה להבין את דעתם של המפגינים, ומשתדל להכיל את כעסם, המוצדק לעיתים, על הערוץ.

"כשמפגינים פוגשים אותי בשטח, הם לא תוקפים אותי באופן אישי. רובם לא באמת לא שומעים את הדיווחים שלי והם כנראה לא מכירים את דעותיי. ברוב המוחלט של המקרים אני מאמין שהם תוקפים את מה שהערוץ שלי מייצג. אני מודע לעובדה שערוץ 14 מעורר הרבה יותר אמוציות ביחס לערוצי תקשורת אחרים".

למה אתה חושב שזה קורה?

כי אנחנו מביאים קול אחר שלא היה עד היום בתקשורת. בישראל יש קבוצות שלמות שמרגישות שקולן במשך שנים לא קיבל ייצוג בתקשורת. עכשיו יש ערוץ שעושה את זה בלי להתנצל". "המיינסטים בישראל התרגל לקול מסוים בתקשורת, פתאום כשמגיע ערוץ עם קול שונה שתופס תאוצה, זה מעורר אמוציות משני הצדדים", הוסיף.

שלו סיפר כי הוא חושש שהמצב יחמיר לכדי מלחמת אזרחים. עוד סיפר כי בתחילת דרכה של הרפורמה, היה אופטימי יותר באשר מצבה של החברה הישראלית. מסקר שפורסם השבוע (ב') במכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי 45% מהישראלים חוששים ממלחמת אזרחים, לעומת 31% בחודש ינואר השנה. עוד טוען שעל אף שסדר היום מוכתב על ידי המערכת הפוליטית, זאת חובתה של התקשורת לקחת אחריות ולהרגיע את הרוחות.

"אני לא יודע אם אנחנו יכולים ממש להרגיע את הרוחות. בסוף אנחנו אחראיים לדווח על המציאות, אבל יש לנו יכולת גדולה לשנות אותה. יש לתקשורת חלק גדול בהשפעה על המציאות וזאת החובה שלנו למנוע מלחמת אחים. אני מאמין שאנחנו קרובים לזה יותר מתמיד".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן