אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

מועצת העיתונות והתקשורת מתכנסת לדיון דחוף

נוכח שרשרת התקיפות שבוצעו באחרונה נגד עיתונאים במהלך סיקור המחאה בעד ונגד הרפורמה המשפטית, המועצה תדון בנושא ותבחן דרכים לאבטחת העיתונאים בשטח. "יש לוודא הגברת מאמץ כדי להבטיח פעולה מהירה למניעת כל איום על אלה העושים את שליחותם העיתונאית"

נוכח תקיפת העיתונאים אביב שלמור ונוגה ניר נאמן אתמול (א') במהלך סיקור המחאה, מועצת העיתונות בישראל תקיים השבוע ישיבת מליאה ותדון בשורת התקיפות של עיתונאים המבקשים לעשות את עבודתם במהלך סיקור הפגנות בעד ונגד הרפורמה המשפטית. המועצה, בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס חנן מלצר, תבחן ותציע דרכים נוספות להגברת אבטחת הבאים למלא את שליחותם העיתונאית.

בהודעה שהוציאו לתקשורת נכתב כך: "נוכח הנורה האדומה הנדלקת שוב ושוב אין ספק כי יש לוודא הגברת מאמץ כדי להבטיח פעולה מהירה למניעת כל איום על אלה העושים את שליחותם העיתונאית. זאת לאחר שבימים האחרונים נרשמו שוב ניסיונות אלימים לפגיעה בשני עיתונאים שיצאו לשטח ולאחרונה ניסיון פגיעה גם בצלמת".

בשבוע שעבר (א') קיימה ועדת הכלכלה דיון בנושא תקיפת עיתונאים במהלך סיקור ההפגנות בה סוכם כי נציגי המשטרה ונציגי משרד המשפטים ייפגשו עם הנשיא מלצר לטובת חידוד נהלים של המשטרה כלפי עיתונאים במהלך ההפגנות. זאת לאחר מעצרם של שני עיתונאים אשר נעצרו ועוקבו לחקירה בניגוד לנוהל הקיים ועל אף שהזדהו בפני השוטרים כעיתונאים. אולם הפעם המועצה ציינה כי התנהלות המשטרה מול עיתונאים במהלך ההפגנות אתמול הייתה עניינית ושקולה.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן