אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

מפקד גלי צה"ל דני זקן: "ביקורת על השדרן יעקב ברדוגו, יגדילו הסיכויים לסגירתה"

עורכי דינו של עיתונאי חדשות 13 ומגיש בגל"צ, ספי עובדיה שלחו היום (ג') מכתב למפקד התחנה זקן, בו נכתב כי הוא פועל משיקולים זרים, אישיים ופסולים, ותוך הפרת הקוד האתי של התחנה. גל"צ: מכתבו מגמתי, רצוף סילופים שנקל יהיה להפריכם

לאחר שבגלי צה"ל הכחישו את הטענות בדבר הכוונה לפטר את המגיש ספי עובדיה עקב התבטאות נגד יעקב ברדוגו, הנחשב למקורבו של מפקד התחנה הזמני, דני זקן, שלח היום (ג') עובדיה באמצעות עורכי דינו מכתב החושף כי זה אכן פעל להשתיק ביקורת נגד ברדוגו תוך התערבות חמורה בעבודה העיתונאית של עובדיה. עובדיה ציין במכתב כי זקן אמר בשיחה  בתחנה כי אם תימתח בשידוריה ביקורת על השדרן יעקב ברדוגו, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, יגדלו הסיכויים לסגירתה. מגלי צה"ל נמסר כי המכתב "מגמתי ורצוף סילופים".

עובדיה מגיש את תוכנית הבוקר יחד עם שותפו יניר קוזין, שזוכה להאזנות רבות מדי בוקר. לפי סקר GTI שפורסם באחרונה, עולה כי התוכנית העלתה את שיעור החשיפה לתחנה באופן משמעותי וזוכה למחמאות רבות, שהגיעו לא אחת גם ממפקד התחנה. על אף זאת, פועל זקן בימים אלו לפטר את עובדיה על רקע הביקורת שהשמיע נגד ברדוגו.

במכתב ששלחו פרקליטי עובדיה, נכתב כי ראש הממשלה הביע את מורת רוחו על דברי הביקורת שהושמעו על ידי עובדיה בשידור. בהמשך אמר כי "מתקפה נגד ברדוגו ולכן ביקורת עליו נראית לכאורה כ"מתקפה על הליכוד כולו". עוד הוסיפו כי "מפקד תחנה ציבורית, האמון על שמירת חופש הביטוי ועל קיום תקשורת חופשית במדינה דמוקרטית, פועל במחשכים כדי להניא מגיש של תוכנית מרכזית מלמתוח ביקורת על מקורבם המשותף של ראש הממשלה ושלו-עצמו – הכל בכסות של חשש כביכול לעצם קיומה של גלי צה"ל בשל התנכלות מטעמים פוליטיים".

מגלי צה"ל נמסר בתגובה כי "לא במפתיע המכתב הודלף מידית מתוך מטרה שקופה לפגוע, להשמיץ ולהטיל מורא. עובדיה זומן בחודש שעבר לבירור עם מנהל מחלקת אקטואליה (אילן ליאור, ע"ה) ועם ממלא מקום מפקד התחנה לאחר שעשה שימוש לא ראוי במיקרופון הציבורי שעליו הוא מופקד למטרות של התנצחות אישית מכוערת עם איש תקשורת אחר מחוץ לתחנה. בשידור המדובר עקף עובדיה את העורך ושידר קטע שלם מאחורי גבו, מתוך ידיעה כי העורך לא היה מאפשר זאת. מכתבו מגמתי, רצוף סילופים שנקל יהיה להפריכם, ובו גם למרבה התדהמה איום בתביעה וניסיון לסחוט הבטחות להשארתו בתחנה – שעד כה איש כלל לא ערער עליה.

"גלי צה"ל היא תחנת שידור ציבורי הנאבקת על חייה בעת משבר חברתי ודמוקרטי שבו קיומה ושידורן של חדשות ממלכתיות הוא קריטי עבור הדמוקרטיה הישראלית והחברה המקוטבת. בתנאים אלה היה מצופה מכתב פוליטי בכיר, המבין את צוק העתים, יודע מהו סוביודיצה ומודע לכך שהחודשים הקרובים קריטיים להמשך קיומה של התחנה, להתנהל בדרך מקצועית, ולא כך קרה. קשה לעמוד בפרץ מול הקולות הקוראים לסגור שידור ציבורי בעת משבר דמוקרטי. קשה שבעתיים כשכתב בכיר נותן יד ולמעשה מקרב את קצה של התחנה.

"בנוסף, ישנה תביעה ובירור משפטי בין מר יעקב ברדוגו ובין גלי צה"ל בהאשמת פיטורין שלא כדין על ידי שר הביטחון הקודם וממלאת מקום המפקד הקודמת. מפאת ההתנהלות המשפטית הזו יש מניעה מהתייחסות ישירה לנושא, ואין כוונה לענות להדלפות החלקיות והמסולפות שהכתב בחר בהן. מפקד גלי צה"ל לא יאפשר להפוך את התחנה לזירת הקרבות של הטוויטר ולא ייתן למגיש בכיר או זוטר להפוך את המיקרופון הציבורי לרכושו וכלי לסגירת חשבונות אישיים ופוליטיים".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן