אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

נדחתה הצעת חוק הגנה על עיתונאים במליאת הכנסת. יריב לוין: "הם לא עיתונאים – הם תועמלנים"

תיקון להצעת חוק הגנה על עיתונאים שהוגש על ידי מפלגת העבודה נדחה היום (יום ד') במליאת הכנסת. הצעת החוק נדחתה ברוב של 47 מתנגדים מול 37 שהצביעו בעד התיקון

התיקון להצעת החוק להגנה על עיתונאים נדחה היום במלאית הכנסת ברוב של 43 מתנגדים מול 36. על פי הצעת החוק מוצע לתקן שלושה סעיפים בחוק הקיים בסעיף 3 בחוק למניעת הטרדה מאיימת ומבקש להכניס להגדרות החוק כי "עיתונאי" הוא אדם בעל תעודה של לשכת העיתונות הממשלתית, או של איגוד עיתונאים הפועל בישראל שחבריו עיתונאים ועובדי מקצועות התקשורת, לרבות אמצעי מדיה אינטרנטיים.

בכך בית המשפט יוכל להפעיל סמכות בהוצאת צו הרחקה גם במקרים בהם מתבצעת הטרדה מאיימת כנגד עיתונאי. התיקון הנוסף ביקש לאפשר לבית המשפט לקבוע פיצוי ללא הוכחת נזק בסך של עד 50,000 שקלים, במקרים של הפרת הצו.

שר המשפטים יריב לוין מתח ביקורת בנאומו בכנסת טרם ההצבעה על הצעת החוק וכינה את ההצעה "בעייתית". לדברי לוין: "לו הייתי מאשר אותה הייתי סופג טענות כמעט מכל אלה שעובדים בערוצים 12 ו-13, שהיו אומרים: 'הצעת החוק לא מגנה עלינו כי אנחנו מזמן לא עיתונאים, אנחנו תועמלנים".

יריב לוין (צילום מסך מעמוד הפייסבוק) - אגודת העיתונאים בתל אביב
יריב לוין (צילום מסך מעמוד הפייסבוק)

מתחילת השנה נרשמו מקרים רבים של תקיפות עיתונאים. רק החודש (06.23) עבר העיתונאי עלי מוגרבי ניסיון לינץ' כשהגיע מטעם חדשות 13 לסקר את אירוע המחאה ל רצח שרית אחמד בירכא. מוגרבי שהגיע למקום ספג מכות קשות בידי בריונים ופונה לבית החולים.

יו"ר אגודת העיתונאים, רותם אברוצקי אלמוג: "התברר היום ששר המשפטים לא חושב שדרושה הגנה מיוחדת על עיתונאים, משום שלהבנתו העיתונאים כלל אינם עיתונאים. הם תועמלנים".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן