אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

עלי מוגרבי, עיתונאי ערוץ 13 שהותקף בידי בריונים: "אעזוב את המקצוע או שאבקש להתחמש"

צוות חדשות 13 הותקף בידי אזרחים כשסיקר את המחאה על רצח שרית אחמד. הכתב והצלם ספגו מכות בכל גופם וזעקו לעזרת השוטרים, שלטענתם לא פעלו להפסקת האלימות

העיתונאי עלי מוגרבי והצלם גדעון לב-ארי הותקפו בשבת בידי בריונים בסוף אירוע המחאה על רצח שרית אחמד בירכא. "רק עכשיו אני מעכל את מה שעברנו שם, זה מזעזע, מחריד". סיפר מוגרבי. "אמרו לי 'אתה בן אדם שדמו מותר. אם יקרה לנו משהו, אנחנו נגיע אליך'. יש לי ילדים, הסיכון הזה לא שווה לי יותר. או שאעזוב את המקצוע, או שאבקש מהערוץ המלצה להתחמש, ואז ארכוש לעצמי נשק", הוסיף מוגרבי.

המחאה על רצח שרית אחמד התקיימה בצומת ירכא, סמוך למקום הירצחה. המפגינים הניחו זרים ודגלוני גאווה. למקום הגיעו אזרחים זועמים, שהחלו להתפרע ולהרוס את הגלעד המאולתר. עד מהרה, הופנתה האלימות כלפי צוות חדשות 13, שתיעד את המעשה.

"כמעט בכל אירוע והפגנה שאנחנו מסקרים אנחנו חוטפים מכות, איומים ברצח וקללות", סיפר מוגרבי. "אבל, מעולם לא תקפו אותי 30 איש בו-זמנית, שהקיפו אותי מכל עבר". לדבריו, השוטרים שנכחו במקום התעלמו מקריאותיו לעזרה, ולא פעלו לעצור את האלימות כלפי העיתונאים. "התחננו בפניהם שיעזרו לנו, אבל אף אחד לא התקרב. הם רעדו מפחד".

 

עלי מוגרבי. צילום מסך רשת 13 - אגודת העיתונאים בתל אביב

 עלי מוגרבי (צילום מסך – רשת 13)

שר התקשורת שלמה קרעי גינה את האירוע וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "תקיפה של עיתונאי שמבצע את עבודתו היא קו אדום שאסור לחצות. אלימות כנגד אנשי תקשורת היא רעה חולה שצריך להוקיע, ולא משנה מיהו התוקף ומיהו המותקף".

מתחילת השנה נרשמו מקרים רבים של תקיפות עיתונאים. בחודש מרץ הותקפה לירון שמם, כתבת ערוץ 13, כשנסעה לסקר מחאה באור עקיבא. בחודש הקודם הותקף העיתונאי אודי סגל כאשר הוא וצוותו שידרו מזירת הפיגוע בנווה יעקב שבירושלים.

משטרת ישראל מסרה כי "המחאה הסתיימה ללא חריגות, כאשר המפגינים וכוחות המשטרה עזבו את המקום. לאחר שהכוחות עזבו, הגיעו למקום כמה צעירים, הורידו את דגלי הגאווה שנתלו במקום, ושברו את הטלפון הנייד של עיתונאי שסיקר את האירוע. בעקבות כך, פתחה המשטרה בחקירה, במטרה לאתר את המעורבים".

דוברות משטרת ישראל בחרו שלא להגיב על השאלה בדבר התנהלות השוטרים במקום.

יו"ר אגודת העיתונאים, רותם אברוצקי אלמוג, כתב היום: "אגודת העיתונאים בתל אביב מוטרדת מהתגברות המתקפות המילוליות והאלימות נגד עיתונאים. על משטרת ישראל והפרקליטות לנקוט בכל אמצעי ראוי כדי להגן על עיתונאים בעת מילוי תפקידם הקריטי לכינונה של חברה דמוקרטית ובמקביל להגיע לתוקפים והמפגעים ולמצות עמם את הדין.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן