אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

עיתונאית ה"ניו יורק טיימס" פוטרה לאחר שהעניקה "לייק" לציוץ שקרא "להפוך את עזה למשחטה"

במערכת הסבירו כי העיתונאית ענת שוורץ הפרה את מדיניות העיתון, האוסרת על הבעת דעות פוליטיות. עוד ציינו בטיימס כי הוחלט שלא להמשיך לעבוד עימה, על אף שהתנהלותה ברשתות היתה טרם העסקתה

אחרי שזומנה לבירור בעקבות לייק שעשתה לציוץ של העיתונאי דוד ורטהיים, שקרא "להפוך את עזה למשחטה" ב-7 באוקטובר, במערכת ה"ניו יורק טיימס" החליטו לסיים את ההעסקתה של העיתונאית הישראלית ענת שוורץ, שעבדה בעבור העיתון כמשתתפת חוץ (פרילנסרית). שוורץ, שהחלה לעבוד בניו יורק טיימס בנובמבר האחרון, התמקדה בכתיבתה בעיקר בתגובות של הציבור הישראלי למתקפת הפתע על ישראל ולמלחמה שנפתחה בעקבותיה. היא חתומה על תחקיר העיתון שעסק בטרור המיני שבוצע על ידי מחבלי חמאס במתקפת ה-7 באוקטובר.

הניו יורק טיימס - צילום מסך

ה"ניו יורק טייס" – צילום מסך

בטיימס הסבירו כי שוורץ הפרה את מדיניות העיתון כשהעניקה "לייק" לציוץ שפורסם ביום מתקפת החמאס על ישראל, אשר קרא להגיב באופן לא מידתי כגמול על מעשיהם של מחבלי החמאס בישובי הנגב המערבי. עוד ציינו כי טרם העסקתה העניקה שוורץ , "לייקים" נוספים על פוסטים פרו ישראלים ברשתות החברתיות, כך שלא נותרה בידם ברירה אלא לאכוף לגביה את המדיניות הנהוגה לגבי כתבים וזאת חרף העובדה שמדובר ב"כתבת מעולה", כלשונם.

מדיניות "הניו יורק טיימס" לגבי התנהלות עיתונאים ועיתונאיות במדיה החברתית מדגישה כי אסור שפוסט או לייק "יביע דעות מפלגתיות, יקדם דעות פוליטיות, יתמוך במועמדים בבחירות, יעיר הערות פוגעניות או יעשה כל דבר אחר המערער את המוניטין העיתונאי של ה'טיימס'".

מצאתם טעות בכתבה?


כתבו לנו

כתבות נוספות

ה"ניו יורק טיימס" - צילום מסך

 

מדרוג - אגודת העיתונאים בתל אביב

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן