אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

שר התקשורת שלמה קרעי: "ערוצי 12 ו-13 הם ערוצי תעמולה, לא צריך הצעת חוק מיוחדת כדי להגן על עיתונאים"

קרעי הגיב היום (חמישי) על הפלת חוק ההגנה על עיתונאים ואמר כי "יש לי ביקורת על ערוצי התעמולה והאופן שבו הם מסקרים אירועים חדשותיים" על נאומו של לוין אמר כי "הביקורת של לוין נאמרה כדרך אגב, הוא אמר שיש עיתונאים שהם תועמלנים, זה בסדר גמור להגיד את זה".

שר התקשורת שלמה קרעי התייחס הבוקר (חמישי) לנאומו של שר המשפטים יריב לוין על חוק ההגנה על עיתונאים שנפל אתמול בכנסת ואמר כי "לא צריך חוק מיוחד כדי להגן על עיתונאים". בראיון לתוכנית בוקר טוב ישראל בגל"צ גינה את האלימות כלפי עיתונאים ואמר כי "יש לי ביקורת מאוד נוקבת כלפי התעמולה שיש בערוץ 12 ו-13 והאופן שבו מסקרים אירועים חדשותיים. הביקורת של לוין נאמרה כדרך אגב, הוא אמר שיש עיתונאים שהם תועמלנים, זה בסדר גמור להגיד את זה".

כשנשאל מדוע התנגד לחוק שהיה אמור להגן גם על עיתונאים מערוץ 14 השיב כי "אנחנו מדינת חוק. מי שתוקף עיתונאי יעמוד לדין. לא הצעת חוק מיוחדת בשביל זה".

שלמה קרעי (צילום מסך פייסבוק) - אגודת העיתונאים בתל אביב
שלמה קרעי (צילום מסך פייסבוק)

נפילת הצעת החוק גררה תגובות רבות מאנשי תקשורת בולטים לאור התקיפות המרובות שנרשמו לאחרונה כלפי צוותי חדשות. כתב לענייני משפט של ערוץ 13 ברוך קרא תקף את לוין ואמר כי " הנימוק של לוין מדוע הוא לא תומך בחוק, הוא התרת דם. האיש איבד את זה לחלוטין".

מועצת העיתונות בישראל הגיבה אף היא לדבריו של שר המשפטים: "אדוני השר – היום נתת אור ירוק לתקיפת עיתונאיות ועיתונאים שאינם הולכים בתלם, אלה היוצאים לשטח כדי לתעד את הקורה גם כשהרוחות סוערות. היום הדבקת תווית של תועמלנים על עיתונאיות ועיתונאים המבקשים להביא לציבור תמונת מצב. אנו מצרים שכך משתלח שר משפטים בישראל כלפי מי שבלעדיהם אין דמוקרטיה אמיתית וניסיונות הפגיעה בהם הולכים וגוברים".

גם חבר הכנסת עידן רול התייחס לדברי לוין בחשבון הטוויטר וכתב: "עומד שר המשפטים על הדוכן וקורא להתנגד להצעת החוק שלי להגנה על עיתונאים ובאותה נשימה קורא להם ערוצי תעמולה!".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן