אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

תנו למספרים לדבר: סיכום נתוני הצפייה של מהדורות החדשות לחודש יולי

חודש יולי רשם נתוני צפייה גבוהים בצל המחאות בעד ונגד הרפורמה המשפטית, בהן נרשמו לא פחות משבע תקיפות עיתונאים. בתאריך ה-11.07.23, ערב ההצבעה בקריאה ראשונה, תועדו נתוני הצפייה הגבוהים ביותר
  • חודש יולי היה גדוש דרמות בחברה הישראלית. מהדורות החדשות סיקרו את מוקדי מחאה רבים, בעד ונגד הרפורמה המשפטית. תהליך החקיקה אשר בעיני חלק מהעם נחשב ל"יום שחור לדמוקרטיה הישראלית", בעוד שחלקו השני רואה בו תיקון מהותי לדמוקרטיה, רשם ממוצע צפייה של 7.7% רייטינג בימי חול וממוצע של 7.3% בסופי שבוע (ללא ערוץ 14 שאינו משדר בשבת) החודש. את המקום הראשון לוקחת כרגיל "המהדורה המרכזית" של חדשות 12, למקום השני נכנסה מהדורת חדשות 14, שניהנת בחודשים האחרונים מעלייה ניקרת בנתוני הצפייה. חדשות 13 רשמה ממוצע צפייה העומד על 6.1% ואילו כאן 11 הדרימה איי שם למקום הרביעי, עם ממוצע של 5.6%.

ימי שיבושים והצבעה על ביטול עילת הסבירות

"יום ההתנגדות" הראשון נגד ביטול עילת הסבירות תועד כיום עם ממוצע הצפייה הגדול ביותר במהלך החודש ועמד על 9.4%, כ-25% יותר מהממוצע החודשי בחודש יולי. 11.7 היה יום השיבושים הראשון מאז עצירת החקיקה, ולפי נתוני הצפייה ניתן להעריך כי היווה בעיני רבים נקודת מפנה בחברה הישראלית, שצפתה במהדורות החדשות באדיקות יתרה.

יותר ממאה מוקדי מחאה נרשמו ברחבי הארץ, רבבות ישראלים הפגינו בנמל התעופה בן גוריון וחסמו צירים מרכזיים. יום ההתנגדות הסתיים עם כ-100 מפגינים עצורים, שלושה עיתונאים שהותקפו והרבה טענות אודות אלימות משטרתית והפעלת כוח שלא לצורך. עוד באותו הערב, עלה לשידור מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי והגיב לטענות שעלו נגד הארגון ביום ההתנגדות. "היו מקומות שבהם הציבור לא נשמע להוראות המשטרה ונאלצנו להפעיל הכלים שברשותנו על פי דין, על מנת לפתוח את הצירים ולאפשר את חופש התנועה לאזרחים", כלשונו.

נתוני מדרוג לחודש יולי - אגודת העיתונאים בתל אביב

 

"המהדורה המרכזית" בחדשות 12 בהגשת יונית לוי, שרשמה 15.3%, נפתחה בסיכום אירועי המחאה : "יום של הפגנות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית. מהבוקר ועד הערב, מקרית שמונה ועד אילת. בתל אביב, ירושלים ונתב"ג. המונים יצאו לרחובות בעקבות אישורו בקריאה ראשונה של החוק לביטול עילת הסבירות ביחס לנבחרי ציבור, אמש בכנסת", דיווחה לוי. "המשטרה הגיבה ביד קשה יותר כלפי המפגינים, השתמשה במכת"זיות ופרשים כדי לפנות את הכבישים".

חדשות 13 רשמו באותו היום נתוני צפייה של 6.9% והיו בשוויון עם ערוץ 14, שרשם בחודש יולי התחזקות מרשימה למהדורת החדשות.

ערוץ כאן 11 פתחו את מהדורת החדשות בדיווח של מואב ורדי ותמר אלמוג ממוקד המחאה בקפלן. הכתבים התייחסו גם הם לטענות שעלו כלפי המשטרה בדבר אלימות ואף השתמשו בניסוח חריף יותר מזה של מגישת חדשות 12: "יום של הסלמה", כך הגדיר ורדי את יום ההתנגדת, כשהוא מייחס את הביטוי גם למפגינים וגם למשטרת ישראל.

שבועיים לאחר מכן, ההצבעה על חוק לביטול עילת הסבירות עלה לקריאה שנייה ושלישית וייזכר כיום שבו החברה הישראלית נקרעה לשניים. יום השידורים ב-23.7.23 רשם נתוני צפייה דומים של 9%, אך לא התעלה מעל יום המחאה הקודם.

"אנשים עברו מסע ארוך של שטיפת מוח אגרסיבי במאות מיליונים במשרדי פרסום ואתה רואה את התוצאות"שרון גל

בעוד שישראלים רבים חשו את אדמת ישראל נפרעת מתחת לרגליהם, ערב ההצבעה על החוק לביטול עילת הסבירות (24.07.23) נפתח במהדורה המרכזית של ערוץ 14 באווירת שמחה יוצאת דופן. המהדורה, שרשמה את נתוני הצפייה הגבוהים ביותר לחודש יולי ועמדה על 8.6%, פתחה עם חיוכו המאופק של המגיש שרון גל, שעבר מיד לפרשן הפוליטי, יעקב ברדוגו, ששידר מכנסת ישראל: "בסופו של יום אנחנו יכולים להגיד שההצבעה היום הייתה יותר מאשר בעד חוק צמצום עילת הסבירות ויותר נגד תופעת הסרבנות שפשטה בתקופה האחרונה והרצון של קבוצה מסוימת להכפיף את דעותיה על ממשלה נבחרת בישראל".

הקפיצה המרשימה של חדשות "כאן 11"

יום שבת, שפתח את חודש יולי היה היום המוצלח ביותר למהדורת החדשות בערוץ כאן 11, שעברה באותו הערב את חדשות ערוץ 12, עם נתוני צפייה של 10.4%. אולם כשצוללים אל תוך המספרים, מבינים מיד שאת הנתון המרשים לא ניתן להשוות ליתר המהדורות, שכן באותו הערב מהדורת החדשות בכאן 11 נדחתה לשעה 21:55 בשל רבע הגמר אליפות אירופה עד גיל 21, בו רשמה נבחרת ישראל הישג היסטורי נוסף השנה, כשניצחה את נבחרת גאורגיה 4:3 בקרב פנדלים.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן