אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

תקיפות עיתונאים במהלך יום ההפגנות כנגד ביטול עילת הסבירות – עדכונים שוטפים

9:30: צלם הארץ  רמי שלוש הוכה היום (שני) בידי שוטרים במהלך הפגנה נגד ביטול עילת הסבירות בחיפה. הצלם עוכב ושוחרר לאחר מספר דקות. שוטרי מג"ב הטיחו אותו לרצפה במהלך פינוי המפגינים בעת שתיעד את האירוע, על אף שהזדהה בפניהם מספר פעמים כעיתונאי. הוא עוכב לכ-10 דקות ושוחרר מיד לאחר מכן.

שלוש סיפר כי השוטרים שביקשו ממנו להתפנות התעלמו מכך שהזדהה כעיתונאי, על אף שביקש לאמת את זהותו עם שוטרי תחנת חיפה, המכירים אותו ואת עבודתו. "אחד מהשוטרים בעט בי, כששאלתי אותם מי עשה את זה, הם התחילו לדחוף אותי עד שאחד מהם הגיח מאחורי, חנק אותי והפיל אותי לרצפה".

עוד הוסיף, "הרגשה מגעילה. אני באתי רק לעשות את העבודה שלי ולתעד את האירוע. לא התעמתתי עם שוטרים, זה לא עניין אותי". ההפגנות בחיפה נפסקו לעת עתה, הן יחודשו סביב השעה 12 בצהריים, אותה ימשיך לתעד שלוש.

12:36: צלם ynet נעצר באלימות בזמן סיקור הפגנה בחיפה על ידי שוטר יס"מ.

12:50: כתב ערוץ 14 עתי שלו הותקף בעת שסיקר את ההפגנה נגד ביטול עילת הסבירות בידי מפגינים בתל אביב. המפגינים תקפו את הכתב ושברו את המצלמה שלו. הכתב פנה למשטרה שעמדה לטענתו במרחק מההפגנה והתלונן בפני השוטרים, שביקשו ממנו לפנות לנקודת המשטרה הקרובה ולהגיש תלונה.  "מספר מפגינים ניסו להגן עלינו, אבל מה שקורה כאן הוא איבוד שליטה מוחלט, המשטרה מנסה לפנות את המפגינים ללא הצלחה".

בעת התקיפה נשמעו בערוץ גינויים זועמים, המגישה נוה דרומי האשימה את המשטרה באוזלת יד, אכיפה בררנית וטענות אודות תקיפות בלתי פוסקות כלפי כתבי הערוץ. שלו גינה את התקיפות ואמר כי "הם באים כביכול בשם הדמוקרטיה וחופש הביטוי, זה לא נראה כך לפי המעשים שלהם. הם לא יעצרו אותנו, אנחנו נמשיך לשדר, זאת תפקידה של התקשורת".

 יו"ר אגודת העיתונאים רותם אברוצקי: "אגודת העיתונאים מגנה בחריפות כל פגיעה בעיתונאים וודאי ובוודאי כשהפוגעים הם שוטרים האמורים לשמור על החוק והסדר ולאפשר לעיתונאים לעשות מלאכתם ללא כל הפרעה מצידם או מצד מי שמבקשים לפגוע בהם או בחופש פעולתם. בתוך כך, אזכיר כי נשיא מועצת העיתונות והתקשורת – שופט בית המשפט העליון בדימוס חנן מלצר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי הגיעו להבנות בעניין התנהלות המשטרה מול עיתונאים בעת ארועים שונים כמו הפגנות או ארועים ביטחוניים המתרחשים תדיר, אולם נראה שבפועל המשטרה מתקשה ליישם ההבנות והנחיות המפכ"ל אינן יורדות לשטח עד לרמת השוטר הבודד. יש לזכור ולהזכיר לשוטרים ולציבור כי לפי הנחיות פרקליט המדינה משנת 2019, יש לראות בעיתונאים המבצעים עבודתם, כמי שנותנים שירות לציבור".

ממועצת העיתונאות נמסר: בעקבות הפגיעה הנמשכת לאורך יום ההפגנות בצוותי תקשורת, מועצת העיתונות קוראת הן לצמרת המשטרה והן למפגינים להטמיע ולאכוף את הצורך לאפשר לתקשורת למלא את שליחותה".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן