אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

60% מהציבור שבע רצון מתפקוד התקשורת הישראלית בעת התקיפה האיראנית

סקר חדש בהובלת ד"ר גל יעבץ מאוניברסיטת בר אילן - מלמד כי המידע שהציבור קיבל מהתקשורת המסורתית בעת "התקיפה האירנית", הגביר את תחושת הביטחון ותחושת החיבור לקהילה.

ממצאי סקר חדש בהובלת ד"ר גל יעבץ מאוניברסיטת בר אילן, עולה כי 60% מהציבור, ציינו שהמידע שצרכו מהתקשורת הממסדית, סייע להם במהלך שעות המתקפה האיראנית במוצאי שבת האחרונה. עוד מלמד הסקר כי 40% מהנשאלים העידו שצרכו וצפו ביותר משלוש שעות חדשות באותו ערב. נתון זה בא לידי ביטוי גם באחוזי צפייה גבוהים בהרבה מהממוצע באותו ערב, כשבפיק, חדשות 12, הגיע לחשיפה של כ-22%.

עוד עולה מהסקר, 77% מהנשאלים דיווחו על חרדה ברמות שונות במהלך ארועי אותו ערב, אולם לא נמצא קשר בין צריכת חדשות מוגברת לבין רמות החרדה שחש הציבור במהלך ההתקפה.

 

"במהלך הלחימה יצרנו סקר דומה, שם מצאנו הלימה מאוד גדולה בין כמות החדשות שאדם צורך ביום לרמות החרדה", אמר יעבץ. "במקרה של המתקפה האיראנית, טרם בדקנו את הקשר הזה, אולם מצאנו שביעות רצון גדולה מהמידע שהתקשורת הישראלית מתווכת לציבור. אי אפשר לקשר את שביעות הרצון לרמות החרדה במקרה הזה, אבל כן גילינו שכ-60% מהנשאלים העידו שהמידע שהם קיבלו מהתקשורת הגביר את תחושת הביטחון האישי ותחושת החיבור לקהילה".

"בכל פעם שקורים אירועים משמעותיים כמו התקיפה האיראנית או ה-7 באוקטובר, ניתן לראות שביעות רצון גבוהה מהתקשורת. לצד זאת, ככול שנכנסים לימי שגרה, שביעות הרצון הולכת ופוחתת"

דר גל יעבץ - אוניברסיטת בר אילן
ד"ר גל יעבץ. צילום: דוברות אוניברסיטת בר-אילן

ככל שהמידע הרב שפורסם תרם לתחושת הביטחון, אפשר להעריך שהתקשורת סייעה בהורדת החרדה ב"ערב התקיפה האיראנית"? 

"אני עדיין לא יודע. כרגע אנחנו יודעים ששביעות הרצון של הציבור מהתקשורת הייתה גבוה. אם נסתכל על זה בהקשר רחב יותר, נראה שזאת לא הפעם הראשונה שזה קורה. בכל פעם שקורים אירועים משמעותיים כמו התקיפה האיראנית, ניתן לראות שביעות רצון גבוהה מהתקשורת. לצד זאת, ככול שנכנסים לימי שגרה, שביעות הרצון הולכת ופוחתת".

"יכולת לראות את זה ב-7 באוקטובר, אנשים חשו שהכתבים מסכנים את חייהם באופן הרואי ומביאים את הסיפורים המרגשים של החטופים והנרצחים, ככול שנכנסנו לימי שגרה במהלך הלחימה, ראינו ירידה בשביעות הרצון. לא בהכרח בגלל שהתקשורת סיקרה את המציאות באופן ירוד, אלא בגלל סף הריגוש שעלה אצל הצופים וגרם להם לאבד עניין".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן