אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

"אלה שחוסמים את איילון ובכך מפקיעים את המרחב הציבורי, מנסים לגרש אותנו מהמרחב הציבורי"

לאחר שנכח יחד עם אשתו, מו"ל גלובס, אלונה בר אוןבתפילה שנערכה בפרדה בכיכר דיזינגוף בתל אביב, הפובליציסט והמגיש, שמעון ריקלין התייחס לאירועי אמש בכיכר, בשידורי צאת יום הכיפורים בערוץ 14. לדבריו, "בניגוד לכל מיני מצעדים אחרים שמגיעים לערים אחרות כדי לעשות פרובוקציה כמו מצעדי להט"ב, פה תושבי תל אביב רצו להתפלל בכיכר דיזינגוף כמו שעושים כבר כמה שנים, והפעם נתקלנו בשנאה ואלימות, אני לא זוכר כזה דבר. […] שאלתי את עצמי איך הם הגיעו לכזאת שנאה?"

מאוחר יותר התייחס גם בחשבון הטוויטר שלו לאירוע ותקף את עיריית תל אביב: "עיריית תל אביב מארגנת תחרויות ריצה ופעילויות אחרות עבור נשים בלבד ומאפשרת למוסלמים להתפלל בגן צ'ארלס קלור בהפרדה בין גברים לנשים", כתב. "מה כן מפריע להם? יהדות ודתיים. אלה שחוסמים את איילון ובכך מפקיעים את המרחב הציבורי, מנסים לגרש אותנו מהמרחב הציבורי".

התפילה התקיימה לאחר שהמארגנים, בראשות ישראל זעירא מישיבת "בראש יהודי", הציבו מחיצה שהורכבה מדגלים, במטרה ליצור הפרדה בין גברים לנשים. בר און התמקמה בצד המיועד לגברים.

הצבת המחיצה בכיכר דיזנגוף, המפרידה בין גברים לנשים, נוגדת את החלטת בית המשפט האוסרת על הפרדה מגדרית במרחב הציבורי וכן החלטה דומה שקיבלה עיריית תל אביב, נדגיש כי בערוץ 14 לא ציינו עובדה זו. התפילה במקום עוררה מהומה בין מפגינים חילונים שמחו על הצבת המחיצה ואשר צעקו "בושה", לבין מארגני התפילה. עיריית תל אביב נמנעה מלשלוח פקחים למקום, ככל הנראה מחשש שתתפתח הסלמה. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, הודה אמש כי אי שליחת הפקחים למקום היתה שיקול דעת מוטעה.

העיתונאי יאיר שרקי התייחס גם הוא לאירועי כיפור ואמר: "קשה לחשוב על מעבר חד יותר מפתיחת הלב והתרוממות הרוח של יום כיפור לפושים המדכאים שבצאתו. אחרי יום שלם שעבר על רוב הישראלים בתפילה ובחשבון נפש, הכותרת הראשונה במוצאי יום הכיפורים הכתה עם דיווחים שוברי לב על עימותים בתפילות בתל אביב. בבתי הכנסת זעקו 'תן שלום בארץ', אבל בכמה כיכרות הצדדים נערכו למלחמה".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן