אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

"בכירי ליבו של בן גביר" או שמא "אנטי עיתונות מפוזיציה"? | עיתונאים מגיבים למינויו של ניצב אבשלום פלג למפכ"ל הבא של משטרת ישראל

הפרסום בדבר מינויו השנוי במחלוקת של ניצב אבשלום פלד למפכ"ל הבא של משטרת ישראל, עורר ביקורת ציבורית נוקבת. דקות ספורות לאחר שהשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הודיע ברבים על דבר המנוי, קציני משטרה בכירים בעבר ובהווה הביעו זעמם וביקרו את החלטתו של השר, בשים לב לכך שהשר גיבש את החלטתו טרם נועד בעניין עם היועצת המשפטית לממשלה כמקובל במינוי בכירים. גורם בכיר בארגון אמר כי "אם הוא ייצא לפועל – אפשר להגיד רשמית שבן גביר יסיים את השתלטותו על המשטרה".

בין הטענות נגד המינוי בתוך המשטרה ובתקשורת, היו שמתחו ביקורת בשל מה שכינו כהעדר ניסיון מתאים לתפקיד, בצד חשד ל"פוליטיזציה" בצמרת המשטרה. העיתונאי ג'וש בריינר פרסם הבוקר (ג') סרטון בו תועד פלד מחבק את השר בן גביר וכתב: "והנה תיעוד מלא חנופה של בחירי לבו של בן גביר מלפני כמה חודשים בתחנת רמלה. המפכ"ל המיועד אבשלום ("אבשי") פלד מתחבק עם בן גביר ומסדר לו את הכיפה, מזכירו הביטחוני ומי שימונה לאחר מכן לממלא מקום נציב שב"ס קובי יעקובי מגיע והשר מוסיף ליטוף. ככה הוא אוהב אותם. בידיים שלו. מביך".

"המסר מאוד שקוף, ברור ומכוער. פלד, המועמד הבעייתי, החשוד שהוא חלק מהשתלטות פוליטית על המשטרה – לא סתם נבחר על ידי בן גביר, הוא חלק מההשתלטות הדתית על המדינה"

מאידך, עיתונאים אחדים התרעמו על האופן שבו סוקר דבר מינויו של המפכ"ל המיועד בכלי התקשורת המסורתיים. הכתב לענייני משפט בתאגיד השידור הישראלי (ציבורי), אבישי גרינצייג, ניתח את שער ידיעות אחרונות, עליו נתפרסמה תמונה של ניצב פלד, אוחז בידו ספר תורה, ולראשו כיפה.

"ידיעות אחרונות מדגים בפעם מי יודע כמה איך נראית אנטי עיתונות מפוזיציה. עברתי הבוקר על הרבה מאוד תמונות של ניצב אבשלום פלד. באף אחת מהן הוא לא מופיע עם כיפה או מחבק ספר תורה. בחרו בכוונה בתמונה נידחת עמוק מתוך הבוידעם, במקום תמונה ייצוגית או תמונה עם השר הממנה וכיוצא בזה. המסר מאוד שקוף, ברור ומכוער. פלד, המועמד הבעייתי, החשוד שהוא חלק מהשתלטות פוליטית על המשטרה – לא סתם נבחר על ידי בן גביר, הוא חלק מההשתלטות הדתית על המדינה. התמונה נועדה לזקק עבור הקורא מדוע המינוי הזה בעייתי" (הניסוח הקלוקל במקור).  

לצידו של גרינצייג, התייצב עיתונאי "ישראל היום", יהודה שלזינגר: "לא מכיר את אבשלום פלד. שמעתי את שמו לראשונה אתמול. חיפשתי בגוגל, קצין בכיר, לא דתי, עם המון תמונות – מהמשרד, מסיורים, בזירות פיגועים, בטקסי הוקרה, נואם, חונך מרכז שואה ועוד ועוד. מישהו יודע למה בידיעות בחרו תמונה עם כיפה וספר תורה?".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן