אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

"אני שואל את עצמי מה עובר בראשו של שקרן מדופלם, בן 74, לא ממש בריא ולא ממש רענן, כשהוא עומד מול מצלמות ומיקרופונים ומשקר במצח נחושה"

העיתונאי העצמאי דניאל עמרם התייחס הבוקר (ב') סערה שעורר ראש הממשלה נתניהו, שתקף אתמול את המוחים נגד המהפכה המשפטית וטען שהם "חוברים לאש"ף ולאיראן". בציוצו פרסם בנוסף סרטון של נתניהו, שפנה לקהל האמריקאי בהיותו יו"ר האופוזיציה בשנת 2021, בו הזהיר כי ממשלת בנט לפיד מסכנת את הדמוקרטיה: "השבוע הולכים לשמוע הרבה ״הם מוציאים את דיבת ישראל בחו״ל״ דבר ראשון בואו, אנחנו ב2023, מצטער לאכזב אתכם, כולם יודעים, הכל", אמר.

"סליחה שאני שובר את זה בשבילכם. דבר שני, תכירו את מר בנימין מיליקובסקי כשהוא לא היה ראש ממשלה, בדצמבר 2021, הוא העלה את הסרטון הזה, *באנגלית* עם כתוביות *באנגלית* בלבד, בו הוא הכריז לעולם על כך שבנט, ראש הממשלה דאז, הולך להפוך את המדינה לדיקטטורה. ״דמוקרטיה נכחדת לאט לאט, בצעדים איטיים״ הוא אמר, מדהים!".

לאחר הסערה שעורר, מלשכת נתניהו נמסרה הבהרה, בה נאמר כי "כשראש הממשלה השתמש במילה 'חוברים', הוא התכוון לעובדה שבזמן שראש ממשלת ישראל ייצג את מדינת ישראל בבימת האו"ם, יפגינו במקביל לתומכי אש"ף וה-BDS – אזרחים ישראלים – דבר שלא קרה מעולם. יש לקוות שהמפגינים הישראלים ייקחו לפחות כמה דקות להפגין גם נגד אלה ששוללים את זכות קיומה של מדינת ישראל".

במקביל, העיתונאי בן כספית התייחס גם הוא לביקור נתניהו וכתב: "אני שואל את עצמי מה עובר בראשו של שקרן מדופלם, בן 74, לא ממש בריא ולא ממש רענן, כשהוא עומד מול מצלמות ומיקרופונים ומשקר במצח נחושה. מה חולף במוחו כשהוא אומר אני, כראש אופוזיציה, אף פעם לא הוצאתי את דיבת ישראל. הרי רק לפני שנה ומשהו הוא צילם את הסרטון ההוא באנגלית, בו הודיע לעולם שהדמוקרטיה הישראלית בסכנה. והבן שלו (רצ"ב) מטנף את הממשלה הקודמת באנגלית, ברשתות זרות. הוא לא מבין שגם השקר הזה ייחשף? הרי זה שקר שנחשף בעודו משוקר, בשידור חי. זה כבר לא מפריע לו, לשקר? מה?".

תחת זאת, ביקורו של ראש הממשלה זכה לקבלת פנים שנויה במחלוקת מצד פעילי מחאה בארצות הברית: מיצג מחאה נגד נתניהו הוקרן על "אלקטרז", שהיה אחד מבתי הכלא השמורים בעולם, וממוקם קרוב ל"עמק הסיליקון", שם נתניהו ייפגש עם אילון מאסק. במיצג, הוקרנה על הכלא כתובת מתחלפת "ברוך הבא ביבי לאלקטרז" ו"נתניהו דיקטטור במנוסה". לצד הכתובות, הוצג נתניהו כמי שעומד מאחורי סורג ובריח. ההקרנה נעשתה ככל הנראה מסירה ששטה בסמוך לכלא המפורסם, ששוכן על אי במפרץ סן פרנסיסקו. שר התקשורת שלמה קרעי התייחס לאירועי אמש והביע תמיכה בשם ציבור בוחרי הליכוד: "יחד עם מיליוני ישראלים, ציוניים, פטריוטים, אנחנו מפגינים בעדך ראש ממשלת ישראל. אל תיפול רוחך לקול הזמבורות של אלו, שבאופן סמלי ליום הזה, בוחרים להצטרף למקהלת שונאי ישראל בעולם. עם ישראל בחר אותך לראש הממשלה שלו, וכולנו שם מאחוריך".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן