אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

אנשי תקשורת מגיבים לנשות אחים לנשק ששרו בפני חרדים בתחבורה ציבורית

נשות מחאת "אחים לנשק" תועדו שרות בהתרסה מול חרדים בתחבורה ציבורית על קו אוטובוס מבית שמש לירושלים. שירתן של נשות המחאה גרמה לחלק מיושבי האוטובוס לרדת מהקו נוכח האיסור לשמוע שירת נשים בעדה החרדית. אנשי תקשורת התייחסו ברשת הטוויטר לאירוע וגינו בחריפות את מעשיהן.

עורך כיכר השבת, ישי כהן, כתב: "יושב שם חרדי שלא עשה רע לאיש. יהודי עם אמונה דתית שלא להאזין לשירת נשים. זכותו. לא כופה על אף אחד. עולות נשים ושרות לו באוזן. בכוונה. לפגוע באמונה שלו. תנו הסבר אחד מה התועלת בזה? אין ספק שאחרי המחאה הזו החרדים יתנגדו לרפורמה ויסכימו להתגייס. שאפו".

מגיש ערוץ 14, הראל סג"ל התייחס גם הוא לתקרית וציטט טקסט של ולדימיר ויסוצקי – שירת האנטישמי: "נמאס לי להיות סתם ערס לא-פוטוגני, אולי אשתדרג ואהיה אנטישמי. אף שלצידם לא עומדים החוקים, מיליונים תומכים בהם ואוהדים".

הטענות כלפי נשות "אחים לנשק" כי שרו באופן מתריס באוזני החרדים הגיעו מאנשי תקשורת נוספים, אולם סרטון שהעלה יועץ התקשורת והפעיל החברתי, רועי נוימן, מראה כי הסערה התחילה כשחרדים שנכחו בקו האוטובוס תועדו מתווכחים עם נשות המחאה, שישבו בקדמת האוטובוס ודרשו מהן לעבור לחלקו האחורי.

"והנה מה שקרה לפני שהנשים החלו לשיר, מנסים לגרש אותן. התחבורה הציבורית היא של כל הציבור, אין תחבורה ציבורית של ״חרדים״. המרחב הציבורי בישראל שייך לכוווולםן. ומי שלא טוב לו – ישירו לו!" כתב נוימן.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן