אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

אנשי תקשורת מגיבים לעדותה המצמררת של עמית סוסנה: "בנותינו נאנסות במנהרות עזה קשה לומר את זה וגם לדעת שהכל אמת"

עדותה של עמית סוסנה ממשיכה לעורר סערה. אנשי תקשורת הגיבו בשעות האחרונות לראיון המצמרר שערכה סוסנה ב"ניו יורק טיימס" בו היא מתארת את ההתקפות המיניות שעברה בידי חמאס. העיתונאי רינו צרור כתב בחשבון הטוויטר שלו כי “עמית סוסנה היא גיבורת ישראל. מי שנחלצה לעזרת אחיותיה ואחיה למרות ואחרי כל הגיהנום שעברה במעלת הגיבורות והגיבורים. דבריה לניו יורק טיימס, עדותה המפורטת, ההתעלות והתקיפות המיניות, שורפים את הלב”, אמר.

"סוסנה עו"ד, 40, אזרחית שנחטפה מביתה בכפר עזה. שוב – אזרחית שנחטפה מביתה. ובדברי עדותה הציבה בפני כולנו מראה בהירה וחדה. בימים אלה, בשעות אלה, בנותינו ונשותינו נאנסות במנהרות עזה. קשה לכתוב את זה וגם לומר את זה וגם לדעת שהכל אמת. שזו המציאות. קשה עד מוות להיות הקורבן או מי מבני משפחתו. צו החיים הוא שחרור, הוא פדיון, זה צו המוסרי, וזו החובה שלנו כולנו”.

גם מגישת המהדורה המרכזית בחדשות כאן 11, מיכל רבינוביץ, התייחסה לעדותה של סוסנה וכתבה: "עמית סוסנה ישבה 8 שעות מול אדם שאינה מכירה, ובתעצומות הנפש שגייסה, סיפרה הכל. עמית היא הראשונה שחשפה את התקיפות המיניות הזוועתיות שעברה, למענן של אלו שנותרו שם. רק עכשיו בחרה להסביר עד הסוף למה באמת התכוונה כשאמרה לפני חודשיים: ״נקברתי בחיים״. תודה עמית! המלה גיבורה קטנה עליך".

סוסנה, שנחטפה ב-7 באוקטובר ושוחררה משבי חמאס אחרי 55 ימים ברצועת עזה, העידה אתמול בריאיון שהתפרסם ב"ניו יורק טיימס" כי הותקפה מינית בשבי. בעדותה המצמררת חשפה כיצד מחבלי חמאס התעללו בה והשפילו אותה: "הוא הגיע אליי, דחף את הנשק שלו לכיוון המצח שלי – והכה אותי. הוא גרר אותי לחדר הילדים, חדר מלא בפוסטרים של ילדים – ואז כיוון עליי את הרובה, והכריח אותי לבצע בו מעשה מיני", סיפרה. סוסנה היא הראשונה ששוחררה מבי חמאס ומדברת בפומבי על הזוועות שעברה בשבי.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן