אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

גיא לרר בהתבטאות נגד דובר המשטרה אלי לוי: "לוקח חלק מזרוע ביצועית חשוכה שמזכירה משטרים אפלים"

לרר הביע חשש מפגיעה בחופש הביטוי נוכח הדחתם של כ-1,000 שוטרים מתנדבים שהתבטאו נגד הרפורמה המשפטית. לדבריו, דווקא לוי ששימש בעברו ככתב צפון בחדשות 13, היה אמור להבין את עוצמת הפגיעה בחופש הביטוי ולהביע עמדה נחרצת נגד מדיניותה של המשטרה

מגיש תוכנית "הצינור" ברשת 13, גיא לרר, התייחס אתמול (ב') לריאיון שערך בתוכניתו עם דובר המשטרה ועיתונאי לשעבר בחדשות 13, אלי לוי, בו יצא נגד שוטרים המביעים את דעתם ברשת החברתית. לרר תקף את דובר המשטרה והביע דאגה בדבר פגיעה בחופש הביטוי נוכח כוונת המשטרה לפטר שוטרים המביעים את תמיכתם במחאה ברשתות החברתיות.

"רגע לא פשוט בשבילי. אני אוהב את אלי. כואב לי, באמת, לראות את התהליכים שגרמו לו לדברר משטרה שמפטרת שוטרים בגלל דעות נגד המחאה ולא נוגעת במי שהביעו דעות הפוכות", אמר. "כן, גם אדם שאתם אוהבים יכול להפוך בקלות חלק מזרוע ביצועית חשוכה שמזכירה משטרים אפלים. אם זה קרה לאלי, זה יכול לקרות לכולם".

במהלך הריאיון לרר עימת את דובר המשטרה עם התבטאויות של שוטרים שהביעו תמיכתם ברפורמה המשפטית ולא בוצע נגדם הליך משמעתי כזה או אחר, זאת לאחר שאמר לוי כי חל איסור על שוטרים להביע את דעתם ברשתות החברתיות. את הדיון חתם לרר בשאלה: "דווקא כי אני אוהב אותך וחושב שאתה עיתונאי אמיץ, אתה לא מתבייש להיות במשטרה שמפטרת אנשים רק בגלל הדעות שלהם?" לוי לא נשאר חייב והשיב כי הוא גאה לשרת במשטרה.

משטרת ישראל הודיע כי בכוונתה להדיח חלק מהמתנדבים שבשירותיה המשתתפים בהפגנות נגד המהפכה המשפטית, כ-1,000 מתנדבים מתוך כ-25 אלף שנמצאים היום בשירות המשטרה. במכתב ששיגרו המתנדבים ליועצת המשפטית לממשלה באמצעות עורך הדין דניאל חקלאי, נכתב כי "בניגוד למחאות אחרות, כאן מדובר במקרה שבו המתנדבים מבקשים להמשיך לשרת תוך הבעת ביקורת לגיטימית. (…) מדובר הן בפגיעה בחופש הביטוי, הן בפיתוח פרקטיקה של השתקה והן בניסיון מטריד להתיישר לצדה של מדיניות אלימה מטעמו של שר כושל שמפעיל על משטרת ישראל לחצים בלתי נסבלים – אך אין להיכנע להם"

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן