אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

גיא לרר במסר לנתניהו: "הירידה בסקרים הם גם בגלל יוקר המחייה"

מגיש תוכנית הצינור, גיא לגרר, תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבון הטוויטר שלו. לדבריו, אחת מהסיבות העיקריות לירידת הליכוד בסקרים  היא ההזנחה המתמשכת של הממשלה בטיפול ביוקר המחייה: "אדוני רה״מ, אם לדעתך הירידה בסקרים היא רק בגלל ענייני רפורמה – מוזמן לשמוע את אביב, מצביעת ליכוד מנתיבות. היא נאלצה להוציא את הילד שלה ממעון אחרי שגילתה שלא עומדת בסטנדרים להנחה כי מרוויחה מעל 5000 ש״ח. היא כבר לא תצביע לך וקולות כמוה, פגועי יוקר מחיה והבטחות סרק, לא יחזרו לדעתי".

לציוץ שהעלה, צירף לרר קטע מתוכניתו האחרונה, בה צעירה מנתיבות פונה גם היא לנתניהו והטיחה בו כי הוא לא קיים את הבטחתו, והיא כנראה לא תצביע לו עוד.

"איפה אתה ביבי, אתה הבטחת לכולנו חוק חינוך חובה חינם מגיל אפס ואתה נותן פתרונות מנותקים. להגיד שב-01.01.24 יחוקק חוק, שבו אוכל לקבל 900 ₪ החזר, זה מנותק. כי בגלל שאני מרוויחה מעל 5,000 ₪ אז גם את ההחזר הזה אני לא אוכל לקבל. אני יכולה להגיד באופן אישי שאני בחרתי בו ועשיתי את טעות חיי. אני מאוכזבת. אני מרגישה שראש הממשלה שלי מנותק ועסוק כל היום ביחסי ציבור ואיך רואים אותו בעולם ובסופו של דבר הוא לא מתייחס למעמד הביניים, הוא קובר אותו".

תוכנית החינוך לגילאי לידה עד שלוש הושקה לראשונה בחודש אפריל השנה. זאת היתה אחת מהבטחות הבחירות המשמעותיות בקמפיין הליכוד. יחד עם שר החינוך יואב קיש ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', השיק נתניהו את התוכנית והתגאה כי היא תוריד מהנטל הרב המוטל על כתפיו של הורים צעירים ממעמד הביניים.

אולם בפועל, כפי שציינה דניאל בראיון לתוכנית הצינור, הדברים כפי שהוצגו על ידי נתניהו לא מדויקים. התוכנית מורכבת בעיקרה מהטבות מס להורים לילדים עד גיל 3, בדמות תוספת נקודות זיכוי בשווי של עד 940 שקל בחודש למשפחה שבה שני ההורים עובדים (עד 470 שקל להורה). זאת אולי הטבה נאה, אך בוודאי שהיא לא מקבילה לחינוך חינם. בנוסף, ההטבה לא תחול על כולם. התכנית אמנם דואגות להורים המשתכרים בשכר נמוך וגם הורים שמרוויחים שכר גבוה יחסית יכולים ליהנות ממנה. עם זאת, הורים המשתכרים כ-7,000 שקל עד 9,000 שקל בחודש, לא מגיעים לסף המס הרצוי כדי לקבל את הטבת המס ולבעיה הזו להוגי התוכנית אין עדיין פתרון.

 

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן