אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

גיא לרר: "יש עדיין חומרים שנאסר עלינו לשדר בגלל 'חשש לביטחון המדינה'. זה לא מקובל עלינו"

לאחר שצו איסור פרסום הוטל על תחקיר בתוכנית "הצינור", גיא לרר התייחס הבוקר (א') וחשף כי חלקים ממנו הוסרו וציין כי בכוונת התוכנית להיאבק עד להסרה מלאה של צו זה

המאבק של תוכנית הצינור: לאחר מתן צו איסור פרסום על כתבת תחקיר של עורך התוכנית, אדם שפיר, שהיה אמור לחשוף תקרית חמורה בתקופת מעצרו של רומן זדורוב, התייחס היום (א') מגיש התוכנית, גיא לרר, למהלך המשטרה וציין כי הצו הוסר באופן חלקי: "באשר לצו איסור הפרסום על תחקיר זדורוב של אדם שפיר: הצו הוסר חלקית. נותרה רשימה מצומצמת יותר של חומרים שנאסר עלינו לשדר בגלל ״חשש לביטחון המדינה״. זה לא מקובל עלינו. עו״ד פז מוזר יערער, אין שום סיבה שבעולם שהדבר הזה לא ישודר במלואו ובטח לא מהסיבות הסתומות שצוינו".

התבטאותו של לרר הבוקר הגיע לאחר שתקף את המשטרה ביום חמישי האחרון וחשף פרטים אודות התחקיר שהיה אמור להיות משודר יותר מאוחר ביום: "למרות הסיכונים המסוימים אני הולך לכתוב כאן מה יש בתחקיר של אדם שפיר שהוצא נגדו צו איסור פרסום על ידי המשטרה. הסיבה, מבחינתי, היא הצו עצמו, החריג והמקומם. ללא פירוט הבקשה וללא נימוק. סתם דף ריק שחתום על ידי שופט ולא מסביר אפילו למה אסור לשדר את הצילומים", כתב.

"עורך דין פז מוזר, משועלי הקרבות הותיקים והמעולים, טען בפניי שהוא לא נתקל בדבר כזה: 'צו כזה, כמו שניתן, אינו סביר, לא מקובל ולא נהוג'. סליחה על השימוש במילה השחוקה: דיקטטורה. וההסבר, אולי בתוכן: יחידת מצדה, יחידת ההשתלטות של בתי הסוהר, פשטה באישון לילה על תאו של רומן זדורוב, בלי סיבה נראית לעין, ופשוט פוצצה במכות אותו ואת חבריו. בשיאו של האירוע, אחד מהם מקבל כדור גומי לרגל מטווח אפס. אסירים כפותים מחושמלים בשוקר. יותר מפעם אחת. רימון הלם בחלל סגור. אחד ממופעי האלימות הממסדית הברבריים ביותר שנתקלתי. מעבר לזה אני כרגע באמת לא יכול להרחיב. אתם רק יכולים לנחש את הסיבות שהובילו לזה. כרגע נקבע דיון להסרת הצו, מה שלא יקרה שם, אני לא מוכן לחיות במדינה שבה קבוצת שוטרים חמושה מתעללת באסירים בלי סיבה והמדינה אוסרת להוציא את הסיפור לאור. מקווה שגם אתם".

התחקיר כאמור הבטיח לחשוף סרטוני וידאו עם תיעוד בלעדי בו נראה צוות "מצדה" של שב"ס תוקף את רומן זדורוב ואסירים אחרים באלימות. הפרומואים כבר היו באוויר, עד ששעות ספורות טרם שידור התכנית, בית המשפט בטבריה הוציא צו האוסר על הפקת התכנית לשדר את התחקיר. על פי טענתם, ללא כל נימוק מבוסס. על מהלך המשטרה התייחס שפיר סמוך לפרסום הצו ואמר "ממה המשטרה ושב"ס מפחדים? במשך חודשים אנחנו עובדים על תחקיר, תיעוד בלעדי מהכלא, שסוהרים נכנסים לתא של רומן זדורוב ושותפיו ומפוצצים אותם במכות. רימוני הלם, שוקרים, ירי גומי, הכל. מישהו יכול לנחש למה הם רצו לביהמ"ש לבקש איסור פרסום על המצלמות? זה לא הסוף. החומרים האלה יראו אור".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן