אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

דוד ורטהיים: "זקן בחוץ – עוד עיתונאי שלא הבין שעל חנופה לא מחלקים בבלפור צ'ופרים"

לאחר שהאריך בשבוע שעבר את כהונתו של זקן, הודע אתמול (ב') שר הביטחון כי בחר לאמץ את מסקנות הועדה: גל"צ תמשיך לשדר, אך תעבור שינוי מהותי ותחזק את הקשר עם קהל היעד המקורי שלה – חיילי צה"ל. גלנט: "דרוש מפקד תחנה קבוע בעל רקע צבאי-פיקודי משמעותי"

אחרי שהאריך את כהונתו הזמנית של מפקד גל"צ, דני זקן, שר הביטחון יואב גלנט, הגיש אתמול (שני) לייעוץ המשפטי לממשלה את עמדתו באשר להמשך פעילות גלי צה״ל, לקראת הדיון שצפוי להתקיים בבג״ץ בחודש אוקטובר.

השר קיבל את המלצות הועדה, שקבעה כי על התחנה הצבאית להמשיך לשדר כיחידה צבאית הכפופה ארגונית לראש אגף כוח האדם בצה״ל. לצד זאת, הועדה המליצה לבציע שינוי היקפי בתמהיל שידורי התחנה ובכך לחזק את הקשר בין שידורי התחנה לחיילי צה"ל – קהל היעד המקורי של התחנה.

לפיכך, יוגדל משמעותית היקף שעות השידור של תכנים העוסקים בציונות, מורשת קרב, השפה העברית, תרבות, מוזיקה ועוד. תוכניות אלו יהוו עוגן מרכזי בלוח השידורים, וישתבצו בשעות שידור בעלות אחוזי האזנה גבוהים. בנוסף, בראיית השר, המשך תפקודה של התחנה כיחידה צבאית, לצד הטמעת התכנים העוסקים במערכת הביטחון ורלוונטיים לחיילי צה״ל, דורש מפקד תחנה קבוע בעל רקע צבאי – פיקודי משמעותי, וניסיון מוכח עם המערכת הצבאית הכללית. בכוונת שר הביטחון לפעול למינוי מפקד קבוע לתחנה.

עורך וואלה ברנז'ה, העיתונאי דוד ורטהיים התייחס להחלטת שר הביטחון ואמר כי: "בהחלטה הרשמית שלא לסגור את גל"צ, כתב היום גלנט: 'המשך תפקודה של התחנה כיחידה צבאית, דורש מפקד תחנה קבוע בעל רקע צבאי – פיקודי משמעותי, וניסיון מוכח עם המערכת הצבאית הכללית'. במילים אחרות: דני זקן בחוץ. במילים עוד יותר אחרות: עוד עיתונאי שלא הבין שעל חנופה לא מחלקים בבלפור צ'ופרים. גלנט עשה הכל כדי לא לאמץ את מסקנות ועדת האיתור הקיימת, ויעשה הכל כדי לא להקים חדשה. השאלה היחידה: מי יהיה המקורב בעל העבר הצבאי שיהיה מקובל גם על שרה נתניהו".

בחודש שעבר הוציא בג"ץ צו שהורה לשר הביטחון לנמק מדוע אינו ממנה מפקד קבוע לגלי צה"ל. הצו הוצא לאחר שהוועדה המייעצת שמינה שר הביטחון לבחינת עתיד התחנה מסרה רשמית את המלצותיה. אולם במשרד הביטחון סירבו לפרסם את הממצאים, והודיעו כי בכוונתו ללמוד את ההמלצות, להיפגש עם הרמטכ"ל ולשמוע את עמדתו, ולהתייעץ עם הייעוץ המשפטי לממשלה.

וואלה ברנז'ה (צילום מסך)
וואלה ברנז'ה – (צילום מסך)

לצד זאת, בסוף אוגוסט הסתיימה כהונתו של המפקד הזמני, דני זקן. בשבוע שעבר הודיע גלנט כי יאריך את כהונתו הזמנית של זקן עד לסוף אוקטובר — או עד למינוי מפקד קבוע לתחנה.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן