אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

“דיי לשנאה” – העיתונאי העצמאי דניאל עמרם חשף משפטן שהכפיש אדם חרדי ברשת

העיתונאי העצמאי דניאל עמרם, חשף אתמול (ד') ציוץ מקומם של המשפטן אורי ברייטמן, בו העלה תמונה של אדם חרדי זקן תחת הכיתוב: "זה מה שקורה כאשר לא לומדים לימודי ליבה".

עמרם, שהתקומם מהציוץ, איתר את ביתו של המצולם, בשיחה איתה עלה כי מדובר באיש צבא, ששרת במשך 18 שנה בצה"ל: "אז תכירו גבירותיי ורבותיי את יוסף אדרי מבני ברק זה האיש שהוכפש ברשת היום כי העז להושיט יד לעזרה. האיש הזה שירת 18 שנה בצה״ל וגם חלה במהלך שירותו. הנכדים שלו רובם גם משרתים ביחידות קרביות כרגע בצה״ל. דיי לשנאה!".

מאוחר יותר ביום, העלה עמרם את חיה, ביתו של האיש, ואת ברייטמן לשיחת וידאו, בו התנצל המשפטן על הציוץ המכפיש: "זאת היתה טעות רצינית מאוד, ואני ממש מתנצל". בתגובה אמרה: "אני סולחת לך. אך הרגשתי שאתה פוגע בנו. אתה לא יודע מה עומד מאחורי אבא שלי. אני מקבלת את הסליחה שלך וגם אבא שלי יקבל, כי הוא אדם טוב".

אולם נראה כי ההתנצלות המבורכת של ברייטמן היתה מן השפה אל החוץ. בציוץ נוסף בחשבונו הפרטי, כתב: "מחקתי ציוץ שקיבל תגובות רעות מאוד, בלי שהתכוונתי. מחקתי כי באמת לא הובנתי. כואב לי לראות קבצן קשיש ברחוב. באמת כואב מכל הלב. כואב לי עוד יותר לראות את הפירושים הזדוניים של אנשים רבים בחברה הישראלית. אם אף אחד לא מבין את הכוונה שלך, אתה מוחק. אז מחקתי. המשך יבוא".

עמרם הוא חרדי לשעבר ועיתונאי עצמאי המנהל קהילה במטרה למגר את תופעת הבריונות בישראל. הפעילות התקשורתית אותה הוא מייצר פועלת לחשוף ולהוקיע תופעות פסולות שאינן מוצגות בתקשורת המסורתית כגון הונאות, חרמות בבתי ספר ואירועי אלימות. בריאיון למגזין אייס, אמר כי הוא שואף לייצר תקשורת אובייקטיבית ונקייה משיקולים מסחריים. בשנה החולפת חשף העיתונאי מאות מקרי אלימות והכפשות וצבר אחריו אלפי עוקבים התומכים בפעילות והתוכן שהוא מייצר.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן