אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

העיתונאית טלי בן עובדיה: "אף בר דעת לא יכול היה להעלות על דעתו ראש ממשלה שתוקף את מדינתו שלו"

העיתונאית טלי בן עובדיה תקפה הבוקר (ב') את ראש הממשלה נתניהו בחשבון הטוויטר שלה. בציוץ אמרה כי הסכם ניגוד העניינים שעליו חתום רוה"מ מופר השקם וערב מאחר ומדובר בהסכם מקל, לאור העובדה שאיש לא חשב שהתנהגותו של נתניהו תהייה קיצונית כל כך, לדבריה: "אף בר דעת לא יכול היה להעלות על דעתו ראש ממשלה שתוקף את מדינתו שלו. לכן בג״ץ ה 11-0 לכן הסכם ניגוד העניינים שנרמס יום יום מול מערכת אכיפה שלא יכולה לעשות מולו דבר", אמרה.

"נתניהו כ"כ משוכנע שאנחנו מטומטמים שקם לצאת מהחדר כששליחו יריב לוין הביא את הצעת הרוגלות. כמו שהבטיח לפני שנה עכשיו חוקרים את החוקרים. ניגוד עניינים אינהרנטי. אבל מה? הוא לא היה בחדר. לכל מי שחשב שהוא נגרר לכל מי שאומר שהוא לכוד בממשלה בלתי אפשרית. הוא נמצא במקום שהוא הכי רוצה עם השותפים שמאפשרים לו את מסע הנקמה במדינת ישראל. אם תרצו את זה מטאפורית בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל. ובתיק  הזה אנחנו מתקרבים להכרעת הדין".

גינויה של בן עובדיה לועדת החקירה מצטרף לשורה של אנשי תקשורת שהתייחסו לנושא באחרונה. במאמר דעה שפרסם במעריב, אמר העיתונאי בן כספית כי "הממשלה הזו כבר לא מנסה להסוות את פעולותיה, להסתיר את כוונותיה או לטשטש את מזימותיה. הכל נעשה בקול גדול, בריש גלי, קבל עם ועולם ומהמקפצה. 'ועדת החקירה לעניין הרוגלות' זה שם מכובס לסיפור האמיתי: ממשלה מתערבת בתיק שחיתות פעיל בבית המשפט".

העיתונאי נחום ברנע תקף גם הוא את התנהלות הממשלה בנושא הרוגלות וטען כי החשש מהקמת ועדה זו נובע משלוש סיבות עיקריות: הסמכות שניתנה לועדה, לבדוק תיקים פתוחים בבית המשפט, לרבות תיקי נתניהו, חשיפת האמצעים ושיטות העבודה של המשטרה והשב"כ והסמיכות הבעייתית בין הבדיקה שנעשית במשרד המבקר המדינה. כל אלה, לדבריו, "יהפכו את המוסד הבלתי מושלם הזה, ששירת את צורכי השעה לאורך שנים, יהפוך בידיו האמונות של דון יריב לוין לאנקדוטה, לבדיחה"  

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן