אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

נידחו שתי תביעות הדיבה של איש העסקים, וולטר סוריאנו נגד רביב דרוקר

דרוקר התייחס היום (ב') לסיום משפטו וציין כי בית המשפט פסק נגד איש העסקים הוצאות משפט בסך 140 אלף שקלים. "לא בכל יום מגדיר בימ"ש בישראל תביעת לשון הרע כ'תביעת השתקה'"

הפרשן הפוליטי של חדשות 13, רביב דרוקר, התייחס היום לסיום המשפט שהתנהל נגדו בשבר שתי תביעות דיבה מול איש העסקים המקורב לבנימין נתניהו, וולטר סוריאנו: "חמש שנים אחרי שזה התחיל – השופט אילן רונן דוחה את שתי תביעות הדיבה של וולטר סוריאנו, איש עסקים בריטי ישראלי, שהיה מקורב לנתניהו, כנגדי, קובע ששתיהן הן תביעות השתקה, שהגנת אמת בפרסום מתקיימת, כמו גם הגנת תום הלב ופוסק כנגדו הוצאות משפט בסך 140 אלף שקלים", אמר. "בסה"כ הגיש סוריאנו כנגדי 3 תביעות בסכום כולל של 860 אלף שקלים. כולן נדחו. לא בכל יום מגדיר בימ"ש בישראל תביעת לשון הרע כ'תביעת השתקה'".

בהמשך התייחס דרוקר לעדותו של העיתונאי והפרשן לענייני ביטחון פנים בחדשות 12, משה נוסבאום, שבית המשפט הגדיר את עדותו כ"מפעימה וקולחת", על אף מחלתו.

בסיום דבריו, ביקש להודות לחברת החדשות, שסייעה לו בהגנה משפטית וליוותה אותו לאורך כל הדרך: "התביעה הראשונית של סוריאנו הוגשה על דברים שאמרתי בגלי צה"ל. לכאורה, ערוץ 10, היום 13, לא היה אמור להגן עליי. אם היה בוחר לא להגן עליי, לא יודע איך הייתי מממן את כל ההליכים המשפטיים היקרים שיזם סוריאנו באמצעות עו"ד אילן בומבך. 3 תביעות, ערעורים, הליך גישור, שנמשכו 5 שנים (כלל לא ברור שהסתיימו, סיכוי סביר שסוריאנו יערער) וכללו לא מעט הצקות תקשורתיות. אתר "אייס", למשל, קבע שהסתבכתי בגלל איזו טענה קלושה של סוריאנו שאפילו לא הגיעה להכרעת הדין, מרוב שהיא מביכה ועו"ד בומבך עלה בתחילת הדרך לסדרת ראיונות ארוכה על מה שעומד לקרות לי".

וולטר סוריאנו, ישראלי חרדי החי בבריטניה, הגיש בשנים האחרונות לפחות עשר תביעות נגד עיתונאים וכלי תקשורת. התביעה הראשונה שהגיש בסך חצי מיליון שקל נגד דרוקר היתה ב-2018, אחרי שהעיתונאי אמר בראיון לגל"צ כי המשטרה מתדרכת מאחורי הקלעים שסוריאנו הוא מי שהוציא לפועל את המעקבים שהמפכ"ל דאז, רוני אלשיך, טען שנעשו נגד חוקרי נתניהו. התביעה השנייה, שנדחתה על הסף, הייתה בגין פרסום באתר העין השביעית את כתב ההגנה.

במקביל לשתי התביעות הראשונות, הגיש איש העסקים תביעה נוספת בגין דיווח על תצהיר בחדשות 13 מאת איש העסקים דורון סטמפלר, לפיו נתניהו היה שותפו של סוריאנו במיזם עסקי בזמן שהיה נבחר ציבור.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן