אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

יוסי אלי: "האמת חייבת להיאמר, על פניו, מדובר בהגנה עצמית" | דניאל עמרם: " חייב לתאם גרסאות לפני שהוא מגן על החשודים ברצח"

כתב המשטרה של חדשות 13 , יוסי אלי צייץ הבוקר (א') בחשבון הטוויטר שלו ותקף את משטרת ישראל על שחקרה את אחד העצורים, שנפגע בראשו מאבן שיידו לעברו פלסטינים וירה למוות באחד מהם, תחת חשד לרצח: "האמת חייבת להיאמר: מבין שלפי בדיקה של המשטרה, 'החשוד ברצח על רקע לאומני' שאתם רואים בתמונה, חטף אבן בראש, ראשו נפתח ואז הוא ירה לעבר הפלסטינים שיידו אבנים. לייחס לו חשד לרצח זה בערך כמו המודיעין של משטרת מחוז שי: עדיף לסמוך על התרגילים של חיים לוינסון. על פניו, כל האירוע הגנה עצמית".

בהמשך הוסיף אלי כי "גם היהודים לא תמימים, שכן הם הגיעו לאזור ששייך לפלסטינים בשישי בלילה, והיו באזור שלהם ובגלל זה החלו העימותים".

הציוץ זכה לתגובות סוערות ברשת החברתית, התגובה הבולטת שבהם הייתה של איש העיתונאי העצמאי דניאל עמרם, שסתר את דבריו של כתב החדשות. "יוסי אלי הוא בחור נחמד אבל הוא חייב לתאם גרסאות לפני שהוא מגן על החשודים ברצח. גם לשיטת המתנחלים קחו לדוגמא את אריאל דנינו שמדברר אותם ממוצאי שבת ותוקף את התקשורת, הירי לעבר הנער הפלסטיני בוצע **לפני** שיחיאל נפצע בראשו, שימו לב למילים, הוא אפילו יותר זהיר מהעיתונאי שלנו, כי הוא יודע שהוא יישב לפני חוקר מתישהו ויצטרך להתעמת עם מה שכתב: ״חש סכנת חיים ממשית וירה וחיסל את המחבל, **שניות ספורות לאחר מכן נפצע בראשו**. ואילו יוסי אלי כתב הפלילים כתב: ״נפצע בראשו ואז ירה״.

"אני לא יודע מה היה שם, ובשביל זה צריך חקירה מאסיבית לבדוק", הוסיף עמרם. "אבל שעיתונאי כמה שעות אחרי האירוע יקבע על סמך דעתו שזו ״הגנה עצמית״ כשהוא לא יודע בעצמו את הפרטים של האירוע, לא מומלץ".

תחת זאת, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס לאירוע הירי ותקף את "התקשורת הישראלית" ואמר: "התקשורת הישראלית (שוב) התבלבלה: יהודי שמגן על עצמו ועל אחרים מפני רצח של פלסטינים, הוא לא חשוד ברצח, אלא גיבור שיקבל ממני גיבוי מלא. יכול להיות שיש כאלו שהתבלבלו באיזה צד הם – אני לא מתבלבל. תמיד בצד של העם שלי, בוודאי כשסכנת חיים מרחפת מעל ראשו של יהודי שנדרש להגיב בנחישות ובגבורה".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן