אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

ישי כהן: "כשאין תשובות אמיתיות, בורחים לשד העדתי ופוגעים במאבק האמיתי נגד אפליית מזרחים"

כהן, העורך הפוליטי של אתר "כיכר השבת", תקף הבוקר (א') את בועז יוסף ודרש ממנו לספק תשובות לחקיקה הפרסונלית במקום להציף שוב את השד העדתי שלא לצורך. היום בג"צ צפוי לדון בעתירות שהוגשו נגד חוק הנועד לאפשר ליוסף להתמודד לראשות עיריית טבריה

השד העדתי שוב יוצא מהבקבוק: אחרי שטען היום (א') מקורבו של אריה דרעי, בועז יוסף, כי חוק טבריה לא היה מגיע לדיון בבג"צ אליו לא היה מזרחי, העורך הפוליטי של "כיכר השבת", ישי כהן, מכיכר השבת, גינה את אמירתו של יוסף ואמר כי "בועז יוסף נכנס לתפקידו כיו״ר הוועדה הקרואה בטבריה מתוך ידיעה שלא יוכל להתמודד לראשות העיר. הוא עצמו הצהיר שלא יתמודד. ואז מחוקקים חוק שיאפשר לו להתמודד. שינוי כללי משחק תוך כדי משחק. יו״ר הכנסת בזמן ההצבעה מצהיר שזה חוק שנועד לטבריה. אבל בועז יוסף טוען הבוקר שאם הוא לא היה מזרחי – הדיון לא היה מגיע לבג״צ. ככה זה. כשאין תשובות אמיתיות, בורחים לשד העדתי. ופוגעים במאבק האמיתי נגד אפליית מזרחים".

כהן טען כי מתבצעת אכיפה בררנית נגדו. והתבסס על חוק פרסונלי שממשלת ישראל ה-35 חוקקה על מנת לאפשר לשר הביטחון לשעבר, בני גנץ, לשמש כראש ממשלה חליפי. "יש לי הרגשה שאם הייתי אשכנזי, זה לא היה מגיע לבג"ץ. מכל האנשים שהחוק הזה נוגע להם נפלו רק עליי והפכו אותי למשיב בתיק. אילצו אותי להגיע לבג"ץ ולהגן על רעיון תיאורטי שעדיין לא הצהרתי עליו. לעומת זאת, יש חוק פרסונלי אחר שכל תכליתו הייתה לתת לבני גנץ להיות ראש הממשלה החליפי – ואיש לא פנה לבג"ץ".

כפי שפורסם בYnet, הטענה של יוסף אודות אכיפה בררנית תמוהה, זאת מאחר ואכן הוגשה עתירה לבג"צ נגד חקיקה פרסונלית שתכשיר את מינויו של גנץ לראש הממשלה החליפי.

בתוך כך, גם חברת הכנסת, מירב כהן, התייחסה לטענתו של יוסף ואמרה: "בועז יוסף, הנזק שאתה עושה לנו יוצאי מדינות ערב וצפון אפריקה הוא עצום. תפסיק!".

בג"צ צפוי לדון היום בעתירות שהוגשו נגד "חוק טבריה", שיכשיר את ריצתו בבחירות של יוסף, שמונה ליו״ר ועדה קרואה ע״י אריה דרעי דרעי.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן